Gå til innhold

Vi har fått en nydelig, liten prinsess! :-) Her er historien!


Gjest Mammamoms *fødeklar*

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms *fødeklar*

Vi hadde termin 4.desember og menstermin 5. Mannen min sa flere uker i forveien av termin at han var sikker på at jeg kom til å føde den 5., og det fikk han sannelig helt rett i!!

 

Jeg hadde litt kynnere om kvelden torsdag 4.desember, men det hadde jeg også hatt de foregående kveldene, så forventet ikke noe mer da enn hva jeg hadde gjort tidligere. Mannen min og jeg ble liggende å prate en stund på kvelden, og la oss ikke til å sove før midnatt.

 

Klokken 01:10 våknet jeg brått av en vond ri!! Ble veldig våken da dette helt klart var noe mer enn kynnere! 5 minutter etter kom en ny ri, og dette var virkelig vondt! Tok meg en tur på do og gikk så og la meg igjen. Riene kom tett, ca 5 minutter mellom hver, og noen enda litt hyppigere. Mannen min våknet av at jeg klynket 01:35. Han skjønte tydelig ut fra min holdning at nå var det noe på gang!

 

Jordmor hadde sagt at man burde være hjemme med rier hvert 5. minutt i 1 time før man kontakter sykehuset, så tross i at det gjorde grusomt vondt, tenkte jeg det var best å vente den ene timen. Mannen min ringte føden klokka 02:30 ca, og da hadde jeg brokket meg av smerte. Mens han pratet kom også noe av vannet. Føden sa at det var bare å komme med en gang.

 

Vi ankom føden ca klokka 03:00, og jeg måtte spy flere ganger på vei inn. Hadde tatt med en bærepose for dette formålet heldigvis! Jeg ble tatt inn til sjekk med en gang, og jordmor skjønte tydelig at jeg hadde vonde rier. Etter å ha hatt ctg på en stund sjekket hun også åpningen. Den var 8 cm! Jeg ble kjempeoverrasket, glad og litt redd. Jeg skjønte at dette ville ikke komme til å ta så veldig lang tid.

 

Fosterlyden ble også litt dårlig da jeg lå med ctg, så jordmor rådførte seg med ei annen jordmor, og de vurderte det til å sende meg til spesialfødeavdelingen for ekstra overvåkning. Jeg ble flyttet over på båre, og kjørt av sted. Riene kom stadig og var kanskje aller mest vonde i ryggen, men det sprengte veldig nedover også da, hehe!

 

Jeg ble lagt på fødestua klokka 03:40, og ikke mange minuttene etter det kjente jeg at jeg bare måtte trykke! Jeg spurte om lov, og fikk beskjed om at det var bare å trykk i vei! Ting hadde jo skjedd så veldig fort, så jeg hadde ikke hatt tid til å få klyster, og det gav sine resultater da jeg trykket... Men jeg brydde meg ikke så veldig om det da. Syntes bare det var deilig at jordmor holdt en våt, varm klut opp i rompa under hver rie.

 

Babyen ble stående å stange rett innenfor åpningen, og jeg følte at jeg ikke maktet å presse den ut. Jordmor gav meg en lokalbedøvelse nedentil fordi hun måtte klippe meg. Hun klippet en gang, men måtte faktisk klippe enda mer. (Jeg må visst være veldig trang...) Til slutt kom da babyen, og da var det 2 jordmødre, 1 barnepleier, 1 gynekolog og 1 lege til stede.

 

Klokken 04:25 kom vår lille baby ut! Vi hadde valgt og ikke vite kjønnet, og ble veldig glade da det viste seg å være ei jente!

 

May-Linn veide 2605 gram og var 46 cm lang. Hodemålet var 33,5 cm. Til tross for ei lita jente er alt bra med henne!

 

Nå er vi hjemme og må vende oss til den helt nye situasjonen det er å ha en baby i hus. Nyt nattesøvnen mens dere fortsatt kan! :-)

 

Lykke til videre for dere som fortsatt går med kul på magen!

 

En fødsel er utrolig vond, spennende og FANTASTISK!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med jenta & velkommen til verden lille

Prinsesse May-Linn :o) Ønsker dere masse lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mammamoms med prinsesse

Tusen takk alle jenter! :-)

 

Om noen uker har alle her i desemberklubben født! :-)

Blir spennende å se hvordan aktivitetn her inne vil være etter det!

Håper vi kommer til å følge litt med på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...