Gå til innhold

Vil bli gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ei jente på 19 som prøver å bli gravid med samboeren min,

Vi har prøvd å bli gravid nå i snart 5 måneder, men det skjer ikke. har nettopp hatt mensen, noe som blir trist hver måned, hvor lenge burde jeg prøve å bli gravid før jeg drar og sjekker at jeg virkelig kan.. og hva hvis jeg ikke kan bli gravis, da kommer jeg til å være knus i lang lang tid, er det bedre å ikke vite enn å vite?? Noen som har noen råd til meg??

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er så ung og ellers frisk sier vel de fleste at man må ha prøvd minimum ett år før man får noen utredning.

Eller var dette før i "gamle dager"?

Skrevet

har lest på mange steder at det er mellom 80-90% av jenter under 23 som blir gravide iløpet av tre til fire måneder, og blir litt stresset når jeg ikke får det til, kan det ha noe med samboeren min å gjøre at han er 30?? får så sinsykt mange rare tanker i hode....

Skrevet

jeg er snart 22 og sambo 31.. vi har prøvt i 7 mnd, og det har fortsatt ikke skjedd noe... forstår godt at du er frustrert, det er hvertfall jeg.. men jeg har flere veninner som er gravide og har barn og de sier at det er vanlig og bruke 1 år... mange sier at det beste er og ikke tenke på barn og prøving, så klaffer det etterhvert.

men det er jo ikke lett.. lykke til videre med prøvingen uansett:) :)

Skrevet

Hei, takk for gode ord.. har et vennepar som fant plutselig ut at de skulle bli gravide de oxo.. ca for to måneder siden. Det føles ut som om de vil gjøre alt jeg og typen gjør.. hun ble gravid nå, så er litt urettferdig.. det føle som om alle blir gravide utenom meg.. Blir sittende og tenke masse.. Lurer på om jeg skal dra til en gyn og få sjekket at jeg kan bli gravid..

Skrevet

jeg er 23 år,samboeren min er 33. vi har prøvd en stund,men har fått pergo tabletter som jeg håper jeg skal begynne på snart. det er tar lang tid for mange, men uansett hvis du tviler på noe,skader det ikke å ta noen tester. husk at det er jo forskjellig for alle... men det ordner seg helt sikkert,det tenker jeg ihvertfall,og gyn min sier også at jeg/vi ikke skal bekymre oss.

masse lykke til ihvertfall:)

Skrevet

Med vår føste var jeg 18 da vi begynte å prøve det tok 6mnd. men nå har vi prøvd med nr 2 føsrt i 3mnd men det gikk ikke så slutta vi å prøve ¨å skal nå prøve fra høsten 09. Jeg tror det ligger noe i det med å ikke tenke på det. vi prøvde aktivt å så ga vi litt opp og ikke tenkte noe over det og plutselig var vi gravide. Får se hvordan det blir til høsten. spennende...lykke til da:D

Skrevet

takk for svar. setter utrolig pris på det... men vet ikke hvorfor jeg bare ikke klarer å slutte å tenke på dt.. kunne ønske det var mye lettere enn det det er... håper alt ordner seg for alle her inne!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...