hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Sønnen min har vært rød rundt det ene øyet i noen dager og litt puss, ikke mye. Nå er det begynt på det andre også. Men det er ikke så ille, har sett verre tilfeller. Må han ha behandlig av legen eller er det nok å vaske med saltvann? Han kan ikke gå i barnehagen uten først å ha fått behandling av legen ?
småen og smulan Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Det er nok best å taen tur til legen og få øyedråper. Så lenge det er puss bør han absolutt ikke gå i barnehagen. Øyekatar er utrolig smittsomt og da har man det gående i hele avdelingen. I lillemanns avdeling har vl snart alle ungene hatt en runde. Jeg holdt mini hjemme i to dager til det ble bedre. Synes personlig de andre foreldrene kunne gjort det samme, men tydeligvis ikke...når vi endelig var ferdig med kuren kom øyekataren tilbake i løpet av får dager og det er jeg sikke rpå at skyldes ny smitte i fra barnehagen.
mamman til to gutter Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Jeg syns denne linken er fin: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=494752 Den forklarer forskjellen mellom øyekatarr av virus og bakterier. Dråpene man får av lege er en type antibiotika og hjelper derfor kun mot bakterier. Jeg er på ingen måte noen lege som kan diagnostisere, men når det er kun på et øye først, så er det en av de tingene jeg har forstått det som at er typisk hvis det er pga bakterier, så hvis jeg hadde vært deg, så hadde jeg tatt kontakt med lege og bedt han/hun se på det. Hvis det skyldes bakterier, så kan de ikke gå i barnehagen før etter en dag med behandling.
Brenda med 2 ute Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Kontakt lege få salve til å smøre med. Da forsvinner det fort. Skal gjerne ikke i barnehagen med øyekatarr for det smitter utrulig fort. Tuppa fikk det og etter tre smøringer sa de at hun kunne komme tilbake igjen.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Jeg ville gått til lege for salve/dråper, da kan han i bhg og det blir fortere bra. Dessuten er saltvann vondt å få i øyet i forhold til hva de dråpene er.... Uansett hvor ille det er/ikke er så burde du få det behandlet!!
Minnie Mom Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Lurer på akkurat det samme, gutten her er rød rundt øynene og det verker litt. Men ikke mye enda. Var hjemme idag pga feber igår kveld. Lurer på om vi må til legen imorgen, eller om han kan gå i bhg hvis det ikke er værre...
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 I de aller fleste tilfeller vil ikke lege gi ut behandlig, da det strengt tatt ikke er nødvendig ved en virusinfeksjon (som er det som er mest vanlig) Er det en bakterieinfeksjon, bør man ha salve/øyedråper. Ikke spør meg hvordan de vet hva som er hva. I de aller fleste tilfeller er det nok med saltvann, men dersom det likevel varer lenge, er det greit å ta en tlf til legen å høre. Når det gjelder barnehagen er det opp til hver enkelt barnehage om de tar i mot barn som det ikke er igangsatt behandling på. Men mange som tidligere har vært strenge på dette, er mindre strenge nå, siden leger har blitt mer restriktiv på å gi ut antibiotika..... Du får ringe bhg å høre....
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. desember 2008 Takker for svar :=) Dette er mitt første møte med øyekatar, så da blir det legebesøk imorgen .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå