Gå til innhold

Helt seriøst.. er det normalt og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

gå opp 17KG når man er i uke 29????????????????

alle sånne vekt tråder så ser jeg folk har lagt på seg alt fra -3kg til +6-7kg i uke 26-27 lissom... jeg har da gått opp 17!!!! Er det noe galt? er det noen andre som har gått opp så mye? og jeg har IKKE vann i kroppen. alle sier, hvor ER de 17kg'ene da?? for jeg er slank og "fin" med en søt liten kul på magen. Den kulen ekke spesielt stor i forhold til flere andre i uke 29 jeg har sett...

så jeg spør meg selv hehe..hvor ER de 17kg? :P og er det bare meg som har rast opp så mye iløpet av 2.tri? det er jo NÅ vektøkningen begynner... *grøss* åssen kommer jeg til å ende opp haha

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hjelp!

Skrevet

jeg har gått opp 23 kg, å er i uke 34 :P

Skrevet

det var deilig å høre hihi

Skrevet

jeg har gått opp 23 kg. Skjønner heller ikke hvor de kg er, for er ikke stor, å har en liten søt kul på magen :) Så du er ikke alene :) Har enda 5 uker igjen til termin, så skal bli spennende å se hvor mye jeg går opp alt i alt :)

Skrevet

Hei!

Vektøkningen er vanligvis størst mellom uke 17 og 24. Dog bør du være obs på at hvis du plutselig har gått drastisk opp i vekt over kort tid, samtidig som du ofte har høyt blodtrykk, proteiner i uriner og/eller hevelser/ødem, kan dette være tegn på svangerskapsforgiftning. Hvis du har to av tre symptomer i tillegg til vektøkningen bør du kontakte lege for sikkerhetsskyld. Nå skjer dette relativt sjeldent, men det er jo lurt å være på den sikre siden:)

For øvrig går en ofte opp ganske meget om en var undervektig før graviditeten, fordi du trenger ekstra fettlagre:) Og omvendt hvis en er overvektig, for da har du "mer å ta av".

Håper dette var til hjelp. Lykke til!:)

Skrevet

oi, ble flere ganger dette :P

Skrevet

urin er fin, og jeg har lavt blodtrykk hehe :) jeg var undervektig ja. er 175 høy og veide 53kg hihi.. så de kiloene er velkomne altså!

Skrevet

Da er det helt sikkert det:) Jeg var også undervektig og har gått opp rundt 15 kg. Høres kanskje ikke så mye ut, men jeg er jo bare 156 cm;)

Skrevet

Lurer på det samme. Jeg er 28 + 4 og har lagt på meg 10 kg. Hadde egentlig lagt på meg nesten 12, men har plutselig gått ned litt ettersom matlysten forsvant litt. Er 160 høy og veide 46 før svangerskapet, men er nå oppi 56..Har alltid hatt rask forbrenning og pleide ikke legge på meg før. Spiser slik jeg gjorde før, + litt mer grønnsaker og frukt osv. Og er ikke noe vann her heller. Får helt sjokk når jeg hører om dem som er minus så og så mange kg. Kanskje kroppen min bare trengte å legge på seg til fødsel? Folk spør også meg hvor de kiloene er, og at jeg har gjemt dem godt, men merker det godt på kroppen at jeg har lagt på meg såpass..:P

Skrevet

Jeg er som du, høy og slank!173 cm og 50 kg!Med første la jeg på med 16 kg,men allerede før en mnd var gått var jeg under start vekt!Er 34 uker og veier nå nesten 62 kg! Regner med jeg kommer ut på det samme som første, og tar i mot alt med takk,og håper jeg får beholde litt etterpå..heh.

Har kun en fotball på magen, og en med fotball legger inni,er jo nødt til å bli en fotballspiller mener han far:)

De kg er nok godt fordelt på hele kroppen,så du kan nok bare slappe av!! Tror litt på den at kroppen tar til seg det den trenger for å gjennomføre en fødsel!

Skrevet

Er i min 34 uke skulle det ha stått!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...