Gå til innhold

Influensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff så dårlig jeg føler meg. Fått influensa, med feber og hodepine. Har også endel mensmurringer. Er det best å la naturen gå sin gang å kvitte seg med basseluskene selv, eller bør/kan jeg ta paracet for å holde i sjakk verste feberen og hodepina???? Gruer meg på å ta tabletter når jeg er gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ta paracet for å dempe eventuell feber. Det beste er å ringe fastlegen din, så får du sikkert råd om hvor mye du skal ta og hvor ofte...

Skrevet

hei!! jeg er i samme situasjon som deg, noe forkjølelse eller halsbetennelse eller bronkitt eller noe i den duren, feber å vont i halsen å klør i ørene osv!! Siden hele slekta er leger har jeg ringt til en av dem.... skulle ta en paracet før jeg la meg, paracet er ikke farlig i d heletatt.... skulle ikke begynne på noe pencillin før jeg hadde sett om det gav seg av seg selv, likevell om pencillin IKE er farlig det heller... paracet kan man ta som vanlig, men ikke ta for mange.... jeg tok en i går, min første på LENGE...er 14+2 i dag, og har ikke tatt noe enda i svangerskapet, så det var me god samvittihet!! Hvis du trenger noe for halsen slimløsende og hostedempende er det noe som heter Tussin på apoteket, denne ka alle ta, men der også ikke mer en anbefalt dose for en voksen!! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...