Gallis Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 For første stund på lenge etter bekkenløsning og forskjellige smerter i ryggen bestemte jeg meg for å ta en liten bytur. Jeg satt i midtgangen ved den andre utgangen da jeg la merke til en mamma i 18-årsalderen med sønnen sin som kom inn på bussen UTEN å betale! Hun hadde manikyrnegler og falske øyenvipper. Jeg mener at hvis du har råd til dette, har du også råd til å betale bussturen på 25 kroner! Så utrrrolig irriterende!!!
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Hva har bekkenløsningen din og ryggsmerter med å gjøre at hu sniker? Bare lurer liksom. Skjønte ikke helt hvorfor du hadde med det i innlegget ditt. Kunne ikke brydd meg mindre.
Gallis Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2008 Det var da beklagelig at du ikke kunne brydd deg mindre, men litt rart at du svarer på et innlegg som ikke bryr deg. Bekkensmerter har ikke noe med innlegget å gjøre, jeg følte bare for å si det, får jeg ikke lov?
Itsrejk Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Hm... Kan du være sikker på at hun ikke har månedskort, og bare glemte å vise det fram? Ellers mener jeg jo det må være en selvfølge for _alle_ å betale for seg på bussen, helt uavhengig av om du er ung mor eller ikke.
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Du kan jo selvfølgelig skrive akkurat hva du vil men det hadde ikke en dritt å gjøre med at hu sneik på bussen. Men uansett, det er hu som får bot på 750 kr hvis hu blir tatt en dag. Også syns jeg innlegget ditt ble litt teit når du har skrevet på "gamle kjerringer som sniker" at du syns alle gamle damer er koselige. Og sporet helt av der. Du er visst flink til det.
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 sa du noe til henne da? jeg klarer nesten ikke la være å gi sånne hvem-tror-du-at-du-er blikk. men det gjelder alle som tror at de er hevet over andre
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 rart innlegg.. Det hadde vert det samme enten hun var ung eller gammel om hun ikke betalte for seg. Vet om mange som går inn bak for å så gå frem og betale, og noen venter til de skal av i sentrum hvis det er for mange som står i veien slik at de ikke kommer frem.
Gallis Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. desember 2008 Jeg tenkte at kanskje hun hadde tatt en overgang, men var ingen busser i nærheten og hun så alltid frem mot bussjåføren. Jeg sa ikke noe til henne med tanke på at det kanskje hadde blitt flaut for henne. Hun kom på bussen på et stopp hvor det var masse mennesker, og hun satt seg raskt ned. Jeg ga henne et lite blikk da, som sa "jeg har sett deg".
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 Det spiller ingen rolle om man er ung eller eldre mor vel..alle kan snike i hvilken som helst kø..herregud.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 10. desember 2008 #13 Skrevet 10. desember 2008 Fordi du skriver "Unge mødre som sniker på bussen",når d er helt urelevant,da da er like irriterende at eldre personer sniker. Skjønner ikke hvorfor du skal velge deg en målgruppe og sette alle i bås hele tida!Pass på deg selv !
Gallis Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 10. desember 2008 Det er vel strengt tatt du som ikke klarer å passe på deg selv, når du begynner å fortelle meg om hvordan jeg skal skrive mine innlegg. Practise what you preach honey! Hva eksakt er det som er helt urelevant? -Eller irrelevant som det egentlig heter? Er det noen som har sagt at det er mindre irriterende at eldre personer sniker da? Nå var tilfellet at jeg så en ung og grådig jente snike på bussen, jente med penger til både manikyr og falske øyenvipper. Da har hun vel strengt tatt penger til bussen og, er du ikke enig i det?
Chris Cullen Skrevet 10. desember 2008 #15 Skrevet 10. desember 2008 kanskje hun hadde brukt opp alle pengene sine på manikyr og øyevipper:) eller at hun hadde busskort og ikke gadd og gå for og vise det frem, for hun kunne vise det frem hvis det ble kontroll. man hvet jo aldri! men det er jo ikke noe vits og bry seg om det, for det er jo hennes problem og ingen andre. hvis hun snek så kommer det nok til og bite henne i rompa, og ingen andre. skjønner ikke hvorfor man skal gidde og bry seg om alle andre når det ikke går ut over en selv.
humlepiken Skrevet 10. desember 2008 #16 Skrevet 10. desember 2008 Så utrolig teit å henge seg opp i noe sånt da! Selv har jeg månedskort og ofte jeg går forbi køen hvis den er lang eller går inn bak. Hvordan kan du vite at hun ikke hadde månedskort egentlig? og hvorfor er det relevant om hun er ung??? eller har manikyr for den saks skyld?
Influences Skrevet 10. desember 2008 #17 Skrevet 10. desember 2008 Ååååå, Tuller du, kom ho på bussen UTEN å betale.. du burde ringe politiet skam, dagens ungdom nå til dags, TENK Å SNIKE PÅ BUSSEN :O kan dere tenke dere noe verre
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #18 Skrevet 10. desember 2008 hehe,ja det var jo og en ting å irritere seg over! følte vel gjerne at dette innlegge var litt likt gamle damer så sniker i køen :P
humlepiken Skrevet 10. desember 2008 #19 Skrevet 10. desember 2008 Hallo SillaG, vil gjerne høre kommentar til det med månedskort jeg, eller gikk det opp et lys for deg kanskje?? kanskje du synes alle med månedskort eller dagskort skal rope ut når de kommer inn i bussen uten å betale "SLAPP AV, JEG SNIKER IKKE; HAR MÅNEDSKORT!"
Gallis Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #20 Skrevet 10. desember 2008 Ser ut som om noen endelig skjønte poenget med innlegget! Gratulerer LeneM for god observasjon! Det er like relevant i dette innlegget at det var en ung jente som snyltet bussjåføren for penger som at det var en gammel dame som snek i køen. -Nå bryr det meg ikke så mye at HI til "Gamle Damer som Sniker" skrev innlegget på den måten. Dette var enkelt og greit en måte til å få lillenurket-eller-hva-hun-nå-enn-kaller-seg til å skjønne poenget mitt. Det ble for så vidt morsommere enn jeg trodde. Suss og klem fra
Pulverpadda Skrevet 10. desember 2008 #22 Skrevet 10. desember 2008 Synes alle skal få lov til å snike så mye de vil, ung eller gammel, så lenge jeg selv går inn med god samvittighet. Håper de alle blir tatt en dag, det blit en veldig dyr busstur til slutt....
Gallis Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #23 Skrevet 10. desember 2008 Enig med deg. Selv om det ikke er et argument for sniking, så er offentlig traffikk alt for dyr! Men en dag står de stakkar snikerne der med en ekstremt irriterende regning å betale!
Pulverpadda Skrevet 10. desember 2008 #24 Skrevet 10. desember 2008 Jepp, og det er ikke billig å snike heller.....
Eplejuice Fødeklar Skrevet 11. desember 2008 #25 Skrevet 11. desember 2008 Tror faktisk det er billigere å snike jeg. Hvis man blir tatt en gang i året f.eks, men sniker på bussen ol hver dag. Klart det da lønner seg å betale den regningen en gang i året. Nå vet ikke jeg hvor ofte det er slike kontroller, eller hvor ofte folk blir tatt. Så jeg kan jo ta helt feil selvfølgelig. Jeg bruker ikke så mye kollektiv, det er dyrt her på landet. 54 kr for å komme 15 minutter lengre bort. Da tar jeg heller bilen altså, selvom det hadde vært bedre for miljøet å ta toget. Den dagen det koster 25 kr å komme seg dit jeg skal, skal jeg gledelig ta toget i stede for bilen. (snakk om å ta med noe som ikke har med om folk sniker eller ikke, fy skamme meg) Men tar jeg tog, buss eller no i den duren, så betaler jeg jo for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå