lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Samboers søster heter det samme som ei barnehagetante i barnhagen til lillemor. Lillemor sier alltid tante..... når hun snakker om henne. Er dette vanlig tro? Hun ser ikke tanta si så veldig ofte, kanskje 2-4 ganger i året. Hun er 3 år.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Her jeg bor sier de også "tante" til de barnehageansatte....
Gjest Filifjonka Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har aldri opplevd det. Men det jeg har erfart, er at de barnehageansatte ikke liker å bli kalt "tante". For de er jo ikke i slekt med barna. De opplever det som en nedvurdering av jobben deres, og foretrekker og kalles ved navn. Hvis mitt barn hadde kalt en bhgansatt "tante" ville jeg nok korrigert henne, og sagt noe ala "Å, mener du Bjørg?"
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 hvorfor skal du korrigere jenta de, vist alle de andre sier barnehagetanta. Alle vet jo at de er assistenter, det er bare et ord, som forsåvidt er ganske koselig:)) Tror det har noe med dialekten også jeg, for her er det ingen som sier at det ordet er mindrverdt.....tror nok det er et "byfenomen"
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2008 Nei, ingen av de andre sier tante til de ansatte. Lillemor bare sier det siden hun har en tante som heter det samme. Tror ikke hun sier det hele tiden, men ofte.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 å ja.... da blir saken annerledes...hehe.... er jo litt morsomt da... vet jo hva tanta si heter...)kanskje du kan vise et bidet av tanta, og fortelle henne at det ikke er den samme personen, og at assistenten "bare" heter....... f.eks.... Det er ikke alltid greit å være liten...hehe:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå