batteriet! Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Hei alle dere kloke damer... Jeg har lyst til å lage noe julesnacks nå, men det må kunne være holdbart fram til jul, og ikke ta lang tid. Noe som er laget på 123 liksom.... Tenkte å kjøpe ferdig marsipan, og dyppe i sjokolade, men har lyst på noe mer. Håper det er noe i julemodus her som kan hjelpe meg.
SnartLeah Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Brente mandler!! Tar ca 1,5 time da...men det godt også tåler de å ligge...
3xMamma :) Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Tenkte på brente mandler jeg også, men jeg bruker ikke mer enn 15 min. Gjør som følger: 500g mandler + 130 g melis Rist mandlene i en langpanne på 200 grader i 10 min. Varm en jerngryte på full varme, og hell mandlene i når gryta er varm og hell over melisen. Når melisen har smeltet og mandlene er brune kan de helles over på bakepapir og tas fra hverandre med gafler. Mmmm, godt! Og holdbart!
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Marsipanchips! : Du trenger: (40-50 stk) 400 g ekte marsipan 1/2 egg sukker og kanel Dette gjør du: 1. Sjær marsipanen i tynne skiver. 2. Legg dem utover et stekebrett som du har kledd med bakepapir. 3. Pensles med sammenvispet egg og dysses med litt sukker og kanel. 4. Stekes ved 200¤ 7-8 min på midterste rille, avkjøles på brettet. Oppbevares i kakeboks, eller i fryseboks! Disse er skikkelig gode!! :=)
Magehus Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Fikk nettopp oppskrift fra min herlige eks-svigermor. Sarah Bernard. Nyyydelige julekaker (konfektliknende). De er ikke vanskelige å lage, og ABSOLUTT verdt tiden det tar:) BUNN: 200 gram grovmalte mandler 3,5 dl melis 3 eggehvitter - stivpiskede Dette blandes sammen og settes på plate ved hjelp av to teskjeer. Stekes midt i ovnen på 175 grader. FYLL: 75 gram margarin, myk - skal ikke smeltes 100 gram melis 1 ts vaniljesukker 3 eggeplommer 1 ss kakao Dette blandes sammen med en håndmikser. Fyllet bres så over de nedkjølte kjeksbunnene (på den flate siden - den som var ned mot bakepapiret). 1 plate kokesjokolade smeltes og smøres oppå fyllet. Mmmm:) Oppbevares kjølig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå