lillemy% Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Å leve sitt liv etter Bibelen er ikke alltid like lett. Men vi har et forbilde som beviser at det er fullt mulig! Når man som kristen, med Bibelen som rettesnor i livet, leser «vær alltid glade», «velsign den som forbanner dere» og «elsk din neste som deg selv», finner man fort sine egne begrensninger. Da er det godt å vite at vi har en forløper og yppersteprest i Jesus – han som hadde de samme tilbøyelighetene, men aldri, ikke én eneste gang, ga etter for dem. Han har medynk med oss og vil gjerne hjelpe fordi han har førstehånds erfaring som menneske på godt og vondt. Han vet hva det vil si å bli fristet, men han vet også hvordan man kan seire! Han sender derfor nåde til hjelp i rett øyeblikk for den som trer inn for nådens trone. (Hebr. 4:15-16) Slik er det også mulig for oss å alltid være glade, velsigne den som forbanner oss og elske vår neste som oss selv – uansett hvordan forholdene er. Det er oppmuntrende å tenke på at det er mennesket Jesus som er mellommann mellom Gud og mennesker. (1. Tim. 2:5) Jeg ser for meg hvordan han går inn til Gud for å legge frem min sak og mine forhold: «Gud, nå må du sende ham ekstra kraft og styrke til å seire, for jeg husker selv hvordan det var å være menneske i slike situasjoner!». Gud hører de bønnene, og sender den nødvendige kraft jeg trenger til å være en ekte kristen – en som etterfølger Jesus og seirer over synden!
samboer87 Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 det er bra at du har noe å støtte deg til:)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 hvilket trossamfunn tilhører du?
lillemy% Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2008 Den kristelige menighet DKM
mortilgutt Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Takk! Det var godt å verta minna om dette på ny!!!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Jesus har allerde seiret over synden. Han gjorde dette for at du skulle slippe! Så slapp av og nyt hans kjærlighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå