solstjernen - seksbarns mor Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Men hun var syk. Så fikk kommer til fastlegen. Følte meg ikke helt tatt i mot der på samme måten som eg hadde blitt hos jordmor. Det endte med at eg tok en test før helgen - på fredag fikk eg en sms av en venninne "nå kommer eg og du skal ta test som eg har kjøpt" Det måtte jo gjørs etter som eg har hatt "menstrasjon" som ikke har vært slik den egentlig skal være. http://www.dinbaby.com/forum/thread/139181609 (her om noen ikke har lest det) Det eneste legen gjorde var å ta en blodprøve. Var på grunn av noen verdier som kunne måles. Men eg hadde klart håpt på at han ville høre etter hjertelyd. For klart går tanken min til at det har gått galt på grunn av 3 blødninger - Siste blødningen hadde eg 1 desember. Det var da eg klagde meg til ei venninne at tanta var så utrolig uregelmessig nå. Hun tenkte med en gang at eg kunne være gravid og dette var småblødninger. Og når først samtale emnet var komt opp så ble dei neste dagene tankefulle rundt dette. På testen var det en sterk klar strek. Selv om nyheten ikke ble tatt med stormende jubel så var den i grunn bedre enn den eg fikk av nav dagen før. Men alikevel klarte eg ikke å forholde meg til dette. Prøvde og kontakte jordmor allerede da, men hun hadde fri. Og nå var hun syk og ble borte hele uken. Føler meg litt forfulgt av ufalks for tiden. Ringte også på føden, men dei henviste meg til fastlegen. Gikk ut av det legekontoret uten og vite mer enn når eg kom, som er ganske frustrerende. Men han ville ha meg tilbake på torsdag - så får se hva som skjer da. Ingen gratulasjoner jenter - er litt pessimistisk egentlig. Kjenner ingen tegn til at eg skal være 12,5 uke på veg - og tanken at det er gått galt er stor. Får se hva legen finner ut av på torsdag.
polarn & pyrene Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Hei Pia. Vill bare si at jeg tenker veldig mye på deg om dagen.Håper det går bra med deg om dagen. Da blir det å vennte til torsdag og se hva som skjer da. Mange klemmer fra
MintCondition Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Om du er gravid og skulle hatt mens 1.desember så får du uansett ikke hørt hjertelyden da. Legen målte nok hcg-nivået i blodet ditt, for å finne ut om du er gravid eller ei.
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2008 MintCondition *fødeklar* - Sist normal menstrasjon var 12 september. Eg har bare hatt småblødninger den 29okt og i midten av november og siste gang 1 desember. Så går en etter 12 september som første dag i siste menstrasjon så er eg 12+4... men litt greit og vite om spiren har klart seg gjennom 3 blødninger. rosa og en blå : Nei legen gjorde egentlig veldig lite. polarn & pyret+jr : Takk poalren. Syns det er lenge og vente til torsdag. Og på torsdag har også Vesla bursdag.
Minnie Mom Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Det er alt for tidlig å sjekke etter hjertelyden. Som det nevnes over her så måler legen hcg nivået for å sjekke om det stiger som den skal. Til trøst så hadde jeg veldig få symptomer da jeg var gravid med førstemann. Vi tok en privat UL i uke 12 og jeg var da skitnervøs, for jeg kunne ikke tro at jeg var gravid. Men han er nå 3 år og sitter i sofaen og ser på Drømmehagen... ) Lykke til.
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2008 Har egntlig lest her at mange skriver at det er litt tidlig og høre hjertelyd. Men jordmora som eg har gått til gjennom alle mine 4 andre svangerskap har funne hjertelyd rundt denne tiden her. Ja har faktisk en søster som fant ut at hun var gravid da hun var 15 uker på veg. Hun ante ingenting. Men syns det er rart at eg skal være rett over 12 uker og ikke kjent det - det blir eventuelt det femte svangerskapet mitt. Men ingen svangerskap er like. Tenker noen optimistiske tanker, men det er flere av dei pesimistiske tankene.
Minnie Mom Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 Skjønner veldig godt følelsen din. Jeg trodde ikke man kunne høre hjertelysen før ca uke 16 jeg, men mulig jeg tar feil. Det varierer nok litt fra hvem man er hos også., for hvis det er tidlig så er det allikevel stor sjans for at man ikke finner den selv om alt står bra til. Og da blir man kanskje unødvendig engstelig. Tror mange leger og jordmødre derfor venter med å prøve å finne den. Jeg var veldig kvalm med min nummer to og var aldri i tvil om at alt var bra, siden jeg hadde symptomene. Men med nummer en var det som sagt helt annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå