Gå til innhold

April: Skulle egentlig til jordmor i dag ....


solstjernen - seksbarns mor

Anbefalte innlegg

Men hun var syk. Så fikk kommer til fastlegen.

Følte meg ikke helt tatt i mot der på samme måten som eg hadde blitt hos jordmor.

Det endte med at eg tok en test før helgen - på fredag fikk eg en sms av en venninne "nå kommer eg og du skal ta test som eg har kjøpt"

 

Det måtte jo gjørs etter som eg har hatt "menstrasjon" som ikke har vært slik den egentlig skal være.

http://www.dinbaby.com/forum/thread/139181609 (her om noen ikke har lest det)

 

Det eneste legen gjorde var å ta en blodprøve. Var på grunn av noen verdier som kunne måles. Men eg hadde klart håpt på at han ville høre etter hjertelyd. For klart går tanken min til at det har gått galt på grunn av 3 blødninger - Siste blødningen hadde eg 1 desember. Det var da eg klagde meg til ei venninne at tanta var så utrolig uregelmessig nå.

Hun tenkte med en gang at eg kunne være gravid og dette var småblødninger. Og når først samtale emnet var komt opp så ble dei neste dagene tankefulle rundt dette.

 

På testen var det en sterk klar strek. Selv om nyheten ikke ble tatt med stormende jubel så var den i grunn bedre enn den eg fikk av nav dagen før. Men alikevel klarte eg ikke å forholde meg til dette. Prøvde og kontakte jordmor allerede da, men hun hadde fri. Og nå var hun syk og ble borte hele uken. Føler meg litt forfulgt av ufalks for tiden.

Ringte også på føden, men dei henviste meg til fastlegen.

Gikk ut av det legekontoret uten og vite mer enn når eg kom, som er ganske frustrerende.

Men han ville ha meg tilbake på torsdag - så får se hva som skjer da.

 

Ingen gratulasjoner jenter - er litt pessimistisk egentlig.

Kjenner ingen tegn til at eg skal være 12,5 uke på veg - og tanken at det er gått galt er stor. Får se hva legen finner ut av på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uffda, Pia. Har ikke fått med meg nav-innlegget før nå egentlig (hvor blind går det an å være som ikke har sett det med såpass lite aktivitet her inne d esiste dagene...) og dette var jo en "julepakke" du verken trengte eller fortjente syns jeg.

 

Hvis legen skal ha deg inn igjen til torsdag og tar ny blodprøve da vil de sikkert sjekke hcg-nivå og se om det har steget eller sunket - det er en god indikator på om det er liv laga der inne eller ikke. Lykke til uansett hva utfallet måtte bli, og så krysser jeg fingrene for at ting ordner seg litt mer økonomisk for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ikke være lett for deg, Pia. Synes du er utrolig sterk som ikke er totalt hysterisk nå. Så mange tanker som må surre rundt i hodet ditt. Jeg håper du har noen å snakke med. Og hvis du føler for det er det jo selvsagt bare å snakke i vei her inne.

Lykke til hos legen på torsdag. Hvis legen er usikker kan du jo be om en akuttultralyd. Det fikk min svigerinne da de lurte på om noe var galt i uke 12. Legen henviste henne til fødevadelingen på sykehuset, og de fikk komme med engang.

 

 

Lykke til Pia. Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...