Gå til innhold

huff,fikk ikke høre fosterlyden i dag:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 uker til neste kontroll,lenge å vente....

vet det er tidlig er 12-13 uker,men hadde håpet å ¨få høre den for å klare å slappe av...

hadde jeg hatt penger hadde jeg bestilt en UL*sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørte ikke legen etter i det hele tatt?

Skrevet

Leger og jordmødre vil gjerne ikke høre etter hjertelyden før rundt uke 16, pga det skal endel til for å høre den!

Ta det med ro, du får høre den snart! :)

Ellers så kan du jo bestille deg en sånn "angelsound"! :) Da kan du lete etter hjertelyden selv! :)

Skrevet

Sånn var det da jeg var på 12 ukers kontroll med Storebror.

Men legen min synes ikke jeg skulle møte jula uten å ha hørt forsterlyd, så han tok ultralyd han da. ( Det var kanskje ikke tilgang på ul. der du var?) Og der var det et lite hjerte som slo og slo:-))

I dag er storebror 6 år:-)

Skrevet

hun prøvde,men hørte ikkenoe,bare min egen puls.Men hun sa på forhånd at jeg ikke måtte bekymre meg om jeg ikke hørte noe,og neida sier jeg,men blir jo det alikevel hihi*

hadde babywatcher sist,angrer på at jeg solgte ja....

Skrevet

Ta kontakt og hør om du kan få en rask undersøkelse før jul.

Bare for å høre hjertelyd - det tar ikke lang tid heller. ;)

Men hun målte symfemålet ditt og det var der det skulle være?

For da er alt som det er - det er også en pekepinne på at det vokser innider. ;)

Skrevet

ja,målte det,lå under streken men innenfor det grønne.Men hun sa det også var veldig vanskelig å få nøyaktig så tidlig da....

Skrevet

Kanskje termin forandrer seg når du kommer til ul.

Kanskje du er litt mindre enn 12-13 uker.

Eg låg under den røde streken med nummer tre, men innenfor det grønne. På en tilfeldig ul i uke 32 (trodde eg lakk fostervann) så oppdages det at barnet var 30% mindre.

Jenta kom på termindag og var 2600g.

Tror du blir forstått om du vil ha en ekstra skjekk før julen.

Som også ble nevndt over her - hun fikk skjekket grundig for å slippe å gå hele julen og undre. Håper du får kommet til en ekstra gang før jul. ;)

Skrevet

Du, legen klarte ikke å finne noen fosterlyd hos meg i uke 15-16. Kun mine hjerteslag. Nå er jeg 21 uker på vei og har en veldig livlig gutt i magen:) Skjønner at det er skummelt, men er ikke alltid de klarer å finne lyden altså

Skrevet

nei,jeg er klar over det enlitenentil

og legen sa det også før hun prøvde,så er ikke super engstelig for at det ikke er noe der, men hadde håpet å få høre den slik at jeg kunne senke skuldrene det siste hakket,det hadde vært deilig.Neste kontroll er jeg 17-18 uker.føler d er lenge til.Men vil ikke mase om en time til bare for dette heller liksom....

Skrevet

Ring legevakten og si at du ikke klarer å slappe av før du får høre fosterlyden. Da jeg ventet min første var jeg helt hysterisk om jeg ikke fikk høre fosterlyd (var så veldig redd for sa pga tidligere saer). Var aldri noe problem for legevakten å finne tid til meg og alle var veldig forståelsesfulle og snille og jeg følte ikke at jeg var masete:)

Skrevet

nei ,jeg gjør ikke det,legevakta har nok av andre alvorlige ting.Og er jo ikke sikkert dem finner den heller.Er jo tidlig ennå så....Så får bare holde ut en stund=)

Skrevet

Slik var det med meg også. Legen fant ikke hjertelyden i uke 12. Jeg sa at jeg syntes det ble lenge å vente helt til neste kontroll, så vi ble enige om at jeg skulle komme tilbake i uke 15. Bare ring legekontoret og si hvordan det er, så får du sikkert komme tilbake om noen uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...