xTulla Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Hei Er sikkert dumme spørsmål dette her, men jeg foretrekker å være sikker 1. På jobben min så er det mye bæring. Noe tungt og noe lett. Går det galt om jeg løfter mye tungt? 2. Jeg har beiset litt etter at jeg ble gravid (før jeg var klar over det) Og vært mye i et tett rom med beisede benker. Er dette farlig? 3. Sjefen vil ha meg til å male resten av uka. Jeg prøvde å søke på nettet om det med å male under graviditet. Men det kom opp alt fra at det er ufarlig til at det er farlig. Forvirrende. Noen som vet om det går bra? 4. Er det for tidlig om jeg ringer og bestiller legetime i løpet av uka? Takker for svar
xTulla Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 9. desember 2008 Jeg glemte et spørsmål Jeg fikk lysebrun utflod i går. Fylte nesten et truseinnlegg i går, og littegrann bare i dag. Er det noe galt?
LillyMy+1<3 Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Jeg ville ha kontaktet legen.. Så du får bekrefta at ingen ting er galt. Mange som får blødninger i svangerskapet uten at det trenger å være noe galt, men så lenge man får en blødning skal man kontakte lege :-)
LillyMy+1<3 Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Ang. spm dine :-) 1. Jeg har fått høre at jeg ikke skal løfte så mye tungt, mista i sommer, så det er vel grunnen. 2 og 3. Tror ikke det kan være farlig. Tanta til samboeren er maler, og hun malte igjennom hele svangerskapet :-) 4. Er du langt på vei da? Skal på min første legetime på fredag, da er jeg 5+1..
Kazaya er fødeklar Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Jeg ville ventet å male til jeg hadde snakket med legen. Tror ikke det er bra. Hvertfall ikke med oljebasert maling...
xTulla Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2008 Så bra Da slipper jeg og gå hele uka å finne på unnskyldninger til å ikke male. Sjefen er så vrien og vil ikke høre etter på noe. Jeg er 7+6 i dag etter babyverden. no Første dag i siste mens var 15. oktober
LillyMy+1<3 Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt legevakta i dag, så får du en sjekk med en gang. Så slipper du å gå å bekymre deg over blødningen:-) Men det er meg da! ;-)
hinkelpinkelstinkel Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 Hei:)Kan ikke alle fakta, men kan svare ut i fra det jeg har hørt 1. Snakket nå nettopp med en gynokolog på sykehuset ang. det..Var bekymret selv. Hun mente bestemt at tung bæring ikke hadde noe å si ang.foreksempel en spontan abort. Aborterer man rett etter et tungt løft, hadde dette skjedd senere uansett.Det er m.a.o noe galt med "fosteret" 2. Nei. dette er ikke farlig på et så tidlig stadium. 3.Er ikke farlig så tidlig i svangerskapet. Ville vært mer forsiktig senere. Kjenner mange,mange som har malt også senere i svangerskapet, og det har gått helt fint det også. Enkelte studier viser at barnet KAN bli mer utsatt for allergier senere i livet, hvis mor puster inn gasser fra maling, mens annen forskning viser at det ikke har noe å bety. Jeg valgte å ikke oppholde meg i nymalte rom under graviditeten, for å være på den sikre siden. Dette er sjefen din pliktig til å ta hensyn til hvis du også ønsker å gjøre..Men som sagt skal ikke dette ha noe å bety så tidlig i svangerskapet 3.Du må gjerne bestlle time..Så er det gjort. Husker jeg var skuffa over at det tok så lang tid før jeg fikk komme på 1.kontroll(i uke8), selv om jeg ringte med en gang jeg fikk vite jeg var gravid(første dag etter uteblitt mens) Stå på ditt hvis du ønsker før:)
xTulla Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. desember 2008 Ok, så det blir ikke slik at jeg ringer nå og må vente en evighet før jeg får time? Hadde vært greit og fått bekreftet fra en lege at jeg er gravid, selv om jeg har testet positivt to dager etter hverandre
Arb.ledig husmor Skrevet 11. desember 2008 #11 Skrevet 11. desember 2008 Du trenge ikke en konsultasjon hos legen for å få bekreftet at du er gravid, du kan ringe ned og spørre om du kan få komme å ta en blodprøve..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå