Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Jeg bodde på en liten øy i et annet land for noen år siden og nå fikk jeg høre at de har stengt av alt vannet der pga svært store mengder tungmetaller. Dette har visstnok pågått i mange år pga en søppelfylling som ligger høyt oppe og forurenset grunnvannet. Jeg bodde der i et år og drakk mye vann siden vannet skulle være trygt og det var 30-40 varmegrader store deler av tiden. Er det noen måte å sjekke kroppen for tungmetaller på? Er dette noe jeg bør være veldig bekymret for?
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Det er en måte,men det tror jeg du gjø gjennom blodprøver og noen prøver av renseorganer..lever,nyrer ,galle osv...Men jeg vet oivertfall åssen du skal fjerne tung metaller=) Ta badstu ofte=)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Badstu? Hjelper dette på eventuelle gamle forgiftninger/ opphopninger av kvikksølv?
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Rent kvikksølv kan være farlig, men det man får i seg gjennom vann og luft er som regel i form av salter og da skal det ganske store konsentrasjoner til for at det skal være farlig, i hvertfall var det det jeg fikk beskjed om. Men uansett, det kan sjekkes til en viss grad med blodprøve så det er bare å ta en prat med legen. Det er jo greit å sjekke.
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Badstu hjelper ikke mot kvikksølv, men det finnes behandling dersom det er et problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå