Giggi, venter mai barn Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har vært på UL i dag og jordmoren sa hun ikke kunne definere ene underarmen, så ikke hånda. Skal tilbake på ny kontroll på torsdag hos en annen lege. Noen som har vært borti det samme? Evt om det var i orden likevel ved senere UL? Har lest på nettet om at det kan forekomme, og vet at det ikke er verdens undergang hvis babyen min mangler en hånd, men vil ho helst at den skal være frisk. Alt av det andre som ble sjekket var helt fint.
lillebøllaspringmadrass Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 off da! Det var sikkert ikke noe hyggelig å oppleve! Jeg har ikke opplevd noe sånt, men vil bare si at uansett hva som er galt med barnet ditt, så det det lov å føle sorg for det. Selv om det "bare" mangler en hånd. Vi ønsker alle det beste for barna våre, og det er en sorg når de blir utsatt for ting som kan gjøre livet mer utfordrene. Lev i håpet til torsdag og tenk at uansett hva det er så er det vel kanskje godt å få vite det på forhånd.. så man får tid til å forbrede seg på at ikke alt er helt som det skal. Lykke til på torsdag!
baby ventes 11 mars :) Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 uff sier jeg også, ikke noe koselig å høre sånt, hadde tenkt akkurat det samme som deg. men uansett om det er en hånd der eller ikke så ordner det seg alltid til slutt, og så lenge babyen er frisk ellers så kommer den dagen da du har vendt deg til tanken og alt blir bare fint igjen det er sikkert veldig lett for meg å si da men.... heldigvis kan man ha et 100% lykkelig liv uten en hånd, det er jeg sikker på :)og når maner født uten så er det kanskje lettere en om man sklle miste senere i livet men uansett så behøver det ikke være noe galt i det heletatt heller:) fortell i morgen da hvordan det gikk:) masse lykke til.
Giggi, venter mai barn Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2008 Jordmoren hadde dessverre rett. Venstre arm er kuttet fra litt under albuen og ned. Trodde jeg var forberedt, men trodde jordmoren hadde sett feil på tirsdag. Så har fått et sjokk i dag. Skal på Riksen i morgen for å ha siste kontroll og evt fostervannsprøve. Syntes det er veldig trist selv om jeg vet at den vil klare seg veldig bra i livet. Så lenge alt annet ser fint ut. Så kommer den dessuten til å ha verdens beste storesøster til å hjelpe seg.
Poppie Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Det var trist å høre:-( Kan ikke si så mye, ville bare gi deg en stor klem!!!!
septemberpiken Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 Så trist! Og det må være et lite sjokk å få en sånn beskjed på ultralyd - man forestiller seg jo ikke at sånt skjer med oss! Men dette kommer til å gå kjempebra, det er jeg helt sikker på - masse lykke til!
Kristinanutten Skrevet 11. desember 2008 #7 Skrevet 11. desember 2008 Huff, ville bare si at jeg du har all min sympati og medfølelse. Det er jo en fortvilet følelse å få vite at ikke alt følger "normalen" under et svangerskap. Du får trøste deg med at man kan leve et fullverdig liv uten en hånd. Så lenge alt er bra med hodet og resten av kroppen. Og når man er født slik, så har man jo heller ikke noe annet å sammenlikne med - og antakeligvis blir ikke savnet så stort. Lykke til videre. Stor klem.
Nuppa Skrevet 11. desember 2008 #8 Skrevet 11. desember 2008 Jeg vil bare si at jeg føler med deg jeg også. Jeg veit hvordan du har det. Vi har en jente på 2,5 år som ble født med dysmeli, høyre underarm og hånd mangler. Det ble ikke oppdaget på UL så vi fikk sjokket først når hun ble født. Du må bare ta kontakt hvis det er noe du lurer på eller om du bare har behov for å snakke. Tror det er mulig å snakke privat her inne, men veit ikke helt hvordan?
lillebøllaspringmadrass Skrevet 12. desember 2008 #9 Skrevet 12. desember 2008 Hei. Takk for oppdatering, har tenkt på deg. Leit å høre at jordmora hadde rett første gangen. Jeg vil bare si at jeg kjente en jente da jeg var liten,og hun ble født uten ene hånda si. Hun oppførte seg helt normalt, og man la ikke merke til at den var vekk pga måten hun gjorde ting på. Da var hun ca 3 år og hun gjorde alle ting som vi gjevnaldrene gjorde.. Hun kledde på seg selv, tilogmed sokker som 3 år gammel. Å ta på seg en sokk med en hånd er ikke noe alle klarer, og når hun klarte det som 3 år gammel, så sier det litt om hvordan små barn kan klare seg med det de har, så lenge ingen andre forteller dem at de har begrensninger. Jenta di blir like perfekt som alle andre, akkurat som hun er Men det er lov å føle sorg seffølgelig . Lykke til!
Mia29 Skrevet 12. desember 2008 #10 Skrevet 12. desember 2008 Hei! Dette var leit å høre. Når du får fordøyd det så går det nok bra med både deg o g babyen, men det er alltid et sjokk når slikt kommer. Vi vet jo alle at slikt kan skje, men vil liksom aldri helt tro det skal skje med oss. Ganske menneskelig. Ei venninne av meg fødte et barn med en medfødt sykdom for noen år siden. Hun oppdaget det først på sitt lokale sykehus rett etter fødselen, og var ikke helt fornøyd med oppfølgingen der. Men de ble siden henvist til Rikshospitalet, og der har hun vært veldig fornøyd. Håper du får samme er efaring. De går jo for å være flinke når det kommer til slikt. Hvis du vil ha kontakt med Nuppa og ikke vet hvordan du gjøre det, så er det bare å klikke seg inn via navnet hennes i svaret hun har gitt. Der kommer du til profilen hennes og du kan da sende en personlig melding via den siden. For å gjøre dette må du også ha egen profil selv. Ønsker deg alt godt videre!
Giggi, venter mai barn Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. desember 2008 Tusen takk for tilbakemeldinger. Det er hyggelig. Har vært på Riksen i dag, og alt annet ser helt fint ut. Så vet at vi kommer til å klare dette veldig bra, bare synke litt inn først. Ser frem til en rolig helg med familien og julekakebaking
Mamman til Mia Camilia Skrevet 14. desember 2008 #12 Skrevet 14. desember 2008 Sender deg en varm klem <3
mai-09 Skrevet 14. desember 2008 #13 Skrevet 14. desember 2008 Kan godt forstå at dere trenger tid til å fordøye dette! Ville bare fortelle om en jente som er født uten underarm. Hun er nå 17 år, har alltid vært aktiv i idrette og andre aktiviteter. Og tenk det, hun står i mål på håndball-laget og klarer seg kjempe godt! Kommer ikke på at det er noen mangler, hun er en aktiv og sosial jente på alle måter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå