våre2gull Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Hva synes dere? Vi skal på ultralyd neste uke, også har vi snakket litt om dette å vite kjønnet. Han er veldig på den at det hadde vært kjekt om det var en overraskelse ved fødselen, og jeg er litt på den at det er godt å forberede seg (så godt det går), det er jo et mirakel uansett om vi vet det eller ikke.. Er litt usikker på hva vi skal bestemme oss for. Er jo ikke sikker det er mulig å se det på UL, men skulle det være mulig så...
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Jeg skal på UL neste torsdag og her i huset er vi helt enige begge to om at vi vil vite kjønnet. Hvis ikke babyen vår er litt sjenert den dagen da. He he. Jeg tenker som deg at da er det greit å planlegge. Kjedelig å bare velge nøytrale ting. Føler også det er lettere å snakke med han eller hun og forholde seg til. Litt psykisk. He he. Håper dere blir enige og lykke til på UL:-))))
septemberpiken Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Vi var usikre på om vi ville vite det, men da jordmora spurte om vi ville vite det vant nysgjerrigheten. Tror det hadde vært like spennende med en overraskelse, men føler det er litt praktisk å vite kjønnet nå (særlig siden vi er førstegangs og må kjøpe alt uansett), og så ble det litt mer virkelig når "mini" plutselig ble HUN! Neste gang går vi kanskje for overraskelsen, vi får se...
Ayka 09+13+14 Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Vi skal iallefall vite det... Samboeren min spurte om vi ikke kunne vente til fødselen med å få vite kjønnet: "Må jo ha litt spenning ifm fødselen"! Ehm...jadda,for fødselen i seg selv kommer jo IKKE til å være spennende! Dust Nei,så vi er enig om at kjønnet skal vi vite hvis det er mulig å se det på UL
Fru Hansen med frøet Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Vi var også veldig usikre på om vi ville vite kjønnet. Han ville vite, mens jeg ikke ville, samtidig som jeg ville.. hehe:) På ultralyden var ikke den lille så veldig samarbeidsvillig, så fikk aldri spørsmålet om vi ville vite kjønnet.. Så vi går fortsatt her i uvissheten! Trodde på forhånd at det ikke ville bli noe problem å få kjøpt inn klær og utstyr, men skjønner nå at det er veldig praktisk å vite kjønn.. Alt er jo delt opp i jente og gutteseksjoner i butikkene, og det lille som er nøytralt, blir fort litt kjedelig. Hørte om noen som fikk jordmora til å skrive på lapp hva kjønnet var, så la de lappen i en konvolutt og åpnet den på julaften:D! Da får liksom begge litt av ønsket sitt:)!
Snupi ♥ termin 24.mai 2009 Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Lapp på julaften var en god ide! Skal på UL 22. desember og er da 18+3, så mulig vi tar det som en overraskelse på julaften! Men på den andre side hadde det vært spennende å vente til fødselen! En bakdel med å vite kjønn på UL er at det ikke er 100% sikkert. Og så kommer det en baby av ett annet kjønn... Og da kan fremmedfølelsen dukke opp og føre til alvorlige fødselsdepresjoner hos mor. Meg fortalt er det faktisk en gangske vanlig årsak til fødselsdepresjoner...
River Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 Vi visste ikke kjønnet på vår første, og vet det heller ikke denne gangen. Kjøpte ikke så mye klær og slikt før etter fødselen, fikk jo ganske mye av familie og venner etter småen var født, som de hadde kjøpt når de fikk vite kjønnet.
Poppie Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 Vi har lyst å vite kjønnet, så håper vi klarer å se det. Flere gode grunner for det. For det første blir det da ekstra stor spenning frem til ultralyden. For det andre er det fint å kunne forberede seg med innkjøp ol. Dessuten har jeg veldig lyst på ei jente denne gangen, siden vi har en gutt fra før, og syns derfor det er bedre å få vite det nå snart dersom det er en gutt, så jeg kan glede meg over det også og ikke plutselig bli skuffet eller noe etter fødselen (selv om jeg ikke tror jeg hadde blitt det uansett da).
Pennuna Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 Da vi var på UL med med førstemann, ønsket vi å vite kjønnet, og jeg husker jeg følte en sterkere tilknytning til fosteret med en gang. vi var selvfølgelig klar over at det likevel kunne komme en jente, men det var vi åpne for. Dersom det er mulig vil jeg gjerne vite kjønnet denne gangen også. En venninne av meg mener det på en måte er "uetisk", at det liksom skal være hemmelig fra naturens side, men når teknologien nå er gang er der, og vi likevel ser etter alle de andre kroppsdelene, så ligger jo informasjonen der...
smurf 77 * har født Skrevet 9. desember 2008 #10 Skrevet 9. desember 2008 vi ville vite med nummer en, men da var var babyen sjenert...det ble en pike. nummer to ville vi ikke vite og det ble overraskelse, og ut kom en gutt. denne gang, nummer tre ville vi ikke vite,men da vi kom på ul lyste tiss og pung opp som et fyrtårn på sjermen, så det var ingen tvil. vi får en gutt i mars! lykke til.
Nonsense Skrevet 10. desember 2008 #11 Skrevet 10. desember 2008 Jeg skal også på UL 22 desember, og ideen om lapp på julaften fikk jeg nå veldig lyst til å stjele! Blir den beste julegaven da iallfall! Her i gården er vi helt enige iallfall. Vi vil vite!
dinadina Skrevet 10. desember 2008 #12 Skrevet 10. desember 2008 Her i huset har vi vært skjønt enige om at vi ikke ønsket å vite, og selv om jeg hadde et utall av ultralyder med begge våre (pga komplikasjoner) - så fikk vi heldigvis leve i spenning helt til fødselen. Og det å ikke ha noen forventninger til det lille mennesket som kom ut, var helt magisk. Selv om kjønnet der og da ikke var viktig, så var det en helt spesiell opplevelse - begge gangene - da jordmora fortalte/viste oss hvilket kjønn det var (vi har en av hver). Når det gjelder forberedelser, så var det helt uproblematisk å holde seg nøytral på de få tingene man trenger å kjøpe inn på forhånd. I løpet av dagene på barsel så kom uansett lasset med rosa (og lyseblått to år etter)... :-)
*bolla pinnsvin* Skrevet 11. desember 2008 #13 Skrevet 11. desember 2008 Jeg skjønner egentlig ikke helt poenget med å ikke vite det jeg, da. Det eneste argumentet jeg kan se er at man kanskje synes det er spennende å gå og lure?
Svale <3 Skrevet 11. desember 2008 #14 Skrevet 11. desember 2008 Vi vil vite det hvis det er mulig.. Skal på UL 15.12, så det er ikke lenge igjen nå! Er veldig spent..
Elviraen Skrevet 11. desember 2008 #15 Skrevet 11. desember 2008 Ja vi skal vite om det er mulig for jeg er verdens mest nyskjerrige!!!! Jeg har en så UTROLIG merkelig følelse av at det er en jente, vi har ingen fra før og det spiller ingen trille egentlig..... men når jeg nå en gang har den her rare følelsen av at det er en jente, KLARER jeg ikke å vente helt til juni med å finne det ut, jeg kommer ikke til å gå ut fra ultralydtimen før de har funnet det ut, så de kan bare smøre seg!! Et vennepar som ikke ville vite kjønn sa : men det blir jo ikke like arti den dagen den kommer da!! ÅNEI; det blir sikkert en KJEMPEKJEDLIG dag det ja om vi vet kjønnet...... huff assa!!!!!!!!!!!!!! Jeg tror det er en jente å det tror min kjære også...så er det en gutt så er han nok homofil, for dette er det noe svært feminint over!! HAH Lykketil til dere ALLE her inne!!
lamor Skrevet 11. desember 2008 #16 Skrevet 11. desember 2008 vi var enige om å vite kjønnet sist gang og vi skal definitivt vite det denne gangen også=) Jeg liker å planlegge og ha alt klart i god tid før fødselen og det folk sier om at det er spennede å ikke vite ligger ikke for meg. Jeg hater overaskelser forøvrig!!!!! Etter fødselen vil jeg bare nyte den lille og slappe av, ikke haste rundt å kjøpe ting og tang jeg ikke kunne kjøpe før pga at jeg ikke viste kjønnet!! Jeg er 17+3 i dag og har enda ikke fått innkallelse til ul!! Noen andre??
våre2gull Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #17 Skrevet 11. desember 2008 Artig å se at så mange har delt sine egne erfaringer! Tror vi har bestemt oss for å ikke vite, noe særlig godt argument hvorfor har jeg vel ikke, men det er vel litt med det å beholde "spenningen". Ikke at det ikke er spennende å være gravid i seg selv, siden dette er min første gang:)
Mayken Skrevet 11. desember 2008 #18 Skrevet 11. desember 2008 Vi visste med snuppa. Denne gangen har vi bestemt oss for å ikke vite. Dette blir siste barnet og eneste sjangsen til å oppleve den ekstra "spenningen" ved å ikke vite. Hadde ikke noen særlig god fødselsopplevelse sist, så tenker at det kan være greit å beholde litt av spenningen til siste slutt, så blir i hvertfall noe annerledes. Synes det er spennende å ikke vite hva som skjuler seg i magen, selv om alle er sikker på at det blir en gutt denne gangen. Greit nok å forberede seg til babyen kommer, men selv om vi visste kjønnnet sist, gikk jeg alikevel ikke ammok og handlet masse rosa, for det kunne jo være feil. Hadde nøytralt sengetøy og diverse andre ting. Hadde kjøpt en del nøytralt tøy som vi hadde med på sykehuset sammen med det rosa hentesettet i tilfelle ul hadde tatt feil. Nå har jeg funnet fram det nøytrale tøyet og kommer til å vaske det opp over nyttår. Har mange gravide venninner som skal ha etter meg så tror jeg kommer til å kjøpe inn noe nytt i rosa og blått til hjemturen fra sykehuset, det som ikke blir brukt kan jeg gi bort i gave.
h2nn2 Skrevet 11. desember 2008 #19 Skrevet 11. desember 2008 Vi ville ikke vite det med første,andre ville vi,men jordmora var usikker.Så vi holdt det hemmelig,siden det ikke var sikkert,nå er jentene våre 5 og 8,og de vil ikke vite det,da er det jo ikke vits for oss å vite det,må jo holde det hemmelig.Det med shopping jenter,når vi får sommerbarn trenger jo ikke babyen så mye,og hver sikker,man får masse gaver,som oftest klær.Og babyer i hvite eller lyse klær er jo nydelig...
veslemy88 Skrevet 12. desember 2008 #20 Skrevet 12. desember 2008 vi er litt uenige i den saken her, han vil ikke vite men jeg vil vite. jeg har sagt at når jeg skal på UL så skal jeg vite om du vil eller ikke, det er litt kjekt og forbrede seg litt før den lille kommer ut også da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå