Gå til innhold

Kjøttpålegg??


MariLee

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan svare på dette...? Kan en spise fealår i jula eller? Har så lyst på det, men er usikker på om det er bra å spise det... Å hva med annet nydelig kjøttpålegg som man vil ha i disse juletider??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

I følge en eller annen fagperson på babyverden.no kan man spise fenalår om det fryses ned først...

 

MEN: les denne linken også:

http://matportalen.no/Matportalen/artikler/2004/3/skadelige_bakterier_og_parasitter

 

Der står det om listeriabakterier og parasitter, som gravide ikke skal få i seg...

Står der at bakteriene overlever frysing, men ikke oppvarming.

 

Parasitter fra toxoplasma-smittede dyr dør ved frysing over flere døgn ved -18c, samt ved oppvarming.

 

Listeria og toxoplasma- smitte kan finnes i alle typer rått kjøtt. Husk å vaske kniver osv når man lager mat med kjøtt...+ at man spiser kjøttpålegg i god tid før holdbarhetsdatoen går ut...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt rotete så jeg:

 

Listeria-bakterier overlever frysing, i følge matportalen.

Listera- bakterier overlever ikke oppvarming, i følge samme sted

 

Toxo dør ved minst - 18 c over flere døgn, samt ved oppvarming...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenalår hører jo desverre til i den kategorien vi ikke bør spise.. Har en mann som sitte å gumler på fenalår hver kveld nå, tror han er glad for at jeg ikke spiser det nå, så er det mer på han...=)

 

Av annet kjøtt pålegg, så kan en spise feks jule sylte og den slags, det er jo kokt, men jeg liker ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoff.... Det var trasig, har jo såååå løst på det! Sylte liker ikke jeg heller.. Men skal til jordmor neste uke så da skal jeg høre med henne. Trasig med jul uten alt det gode pålegget. Det eneste som er bra med det at vekta har større sjans for å holde seg.. Men hvem bryr seg vel om det i jula...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...