Gå til innhold

Da kom gullet vårt 4.desember. Min historie, ble dramatisk... Og veldig lang ;)


Mia og gullgutten!

Anbefalte innlegg

Da kom endelig gutten vår etter ei uke på overtid. Ble satt igang 41 +3 onsdag 3.desember, med modningstabletter. Fikk tre runder (kl. 830, 1430 og 21). Første riene kom fra kl. 22, og kom hyppig og harde.. Etter å ha jobbet meg gjennom rier og oppkast på toppen av hver ri til kl. 230 fikk jeg epidural. Det var en lettelse, endelig kunne få slappet av litt. På slutten hadde jeg bare 1 min mellom riene, så det var liten tid å ta seg inn på.

Etter en time var det på med registrering for hjerterytme og rier.Ble liggende en time med dette pga hjertelyden lå litt høyt da og litt lite rier. Fikk beskjed om å opp å røre meg litt, men skulle først ta vannet. Når dette ble tatt var det veldig misfarget, og lege ble tilkalt. Fikk aldrig tid til opp å gå. Ble liggende med registrering for å følge hjerterytmen, ble satt igang med drypp for å få fart på riene. Men gullet likte ikke at jeg hadde rier. Legen og begge jormødrene var bekymret og det ble vurdert keisersnitt. Alle prøver som bør tas bel gjort.

Så kom ett fall i hjertelyden, og det ble sattsonde på hodet til bebisen så de kunne få mer nøyaktige målinger. Fremdeles dårlige målinger og de skulle prøve å ta blodprøver av bebis for å se oksygen nivået i blodet hans. Men de fikk ikke ut nok blod til å ta målingen.

Plutselig kom de springene fra gangen og trilla meg avgåre. Katastrofe keisersnitt.. De hadde mistet hjertelyden på bebisen..

Var bare så vidt at mannen min fikk bli med i heisen ned.

 

mannen min fikk beskjed om å vente utenfor operasjonssalen. Jeg ble trillet inn og de begynte å gjøre meg klar. De koblet opp monitoren igjen, og fikk heldigvis inn hjertelyden den lå nå på ca.100.

 

Siden jeg hadde 10 cm og ingen kant ble det bestemt at de skulle prøve vakuum. Bebisen lå langt oppe, men han måtte ut nå.

Så da ble de festet vakuum, mannen min fikk komme inn og da var det bare å beg å presse.

Å det er ikke enkelt når en ligger på et operasjonsbord, med beina i holdere. Kjente heller ikke riene pga epiduralen.

Etter 10 min og 6 drag kom han endelig ut kl.0703.

Navlestrengen var snurret rundt halsen ganske stramt, men fikk han et lite min på magen før han måtte bort på kuvøsebordet å bli stimulert.

 

Men tross all dramatikken kom han frisk og velskapt til verden. På meg ble det to rifter som er blitt sydd fint. Går faktisk veldig bra.

 

Nå koser vi oss hjemme og lille gutt sover og spiser som en helt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du! Og gratulerer så mye med gutten! Så godt at alt gikk bra, historien hørtes skummel ut, men takk og lov, det endte godt :o) Kos dere masse masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Min fødselshistorie er nesten identisk med din. Ble satt i gang 8. desember kl 08.00 og fikk to runder med tabletter. Riene kom fort og hardt og varte i 24 timer, før lille Selma ble født 9. desember kl 14.45, etter utrallige registreringer, prøvetakinger (blodprøvene også mislykket her) og drama med leger og jordmødre ut og inn. Ble klargjort til keisersnitt, men ble heldigvis aldri trillet avgårde. Fikk presse selv og det ble avsluttet med vakum på tre rier med 8-9 tilskuere i rommet. Ikke akkurat en fredelig fødsel, men et fantastisk resultat.

Nå er det julekos som står for døren. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...