Gå til innhold

Hvilket speilreflekskamera har du???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er du førnøyd/ ikke fornøyd med??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne

vi skal kjøpe oss kamera til jul, men er usikre på hvilket. I utgangspunktet ligger valget mellom Nikon og Canon. Tar gjerne i mot erfaringer:)

Skrevet

jeg har det billigste fra nikon. D40.

Godt fornøyd. Passer til mitt amatørbruk.

Skrevet

Nikon D80, kan egentlig bare det enkleste (dvs nesten ingenting utenom å knipse bilder) har ikke hatt tid å lære meg det ennå.. Men bildene blir fine, og det sitter godt i hånda :)

Skrevet

Canon EOS 20D + et par ekstra linser som er bedre(og dyrere) enn den som følger med(synes ikke den er bra nok)

Er kjempefornøyd, eneste vi savner er lcd-skjerm slik at man ikke trenge se i det lille hullet, er lett å misse noe da. Samt at det godt kunne vært videofunksjon på det, slik som med de fleste kompaktkameraene. Det kommer et nytt nå som har det(EOS 60 eller noe), så om et lite år bytter vi nok mot et slikt.

Har brukt kameraet kjempemye, og selv om det var dyyyyrt(med linsene), så er det vel verdt pengene, en av våre beste investeringer.

Skrevet

Jeg har akkurat fått et Canon EOS, men er strålende fornøyd så langt :) Det har en lcd skjerm, som hun over savnet. Det har ikke videofunksjon, men jeg har et kjempebra videokamera, så jeg trenger egentlig ikke det.

Skrevet

Vi har et Canon EOS 450 D, er veldig fornøyd.

Er veldig gode bilder, man kan ta bilder i serie, er kjekt når man prøver å få et blinkskudd av de søte små.

Kan også bruke skjermen når man skal ta bilde (istede for å se i det lille hullet som en over savnet).

Er som sagt veldig fornøyd med det, men har ønsket noen flere linser i julegave, så man kan zoome mer.

Skrevet

Hasselblad :o)

Er fornøgd med at det er mellomformat og ein klassiker kvaliteten på bileta er genial og LYDEN når ein trykker av er heilt orgasmisk(fotografnerd? kor?). Det som er trist er at det ikkje er digitalt og at ein digital versjon kostar maaaaaaaaaange tusen.

Har ikkje digitat speilreflekskamera.

Skrevet

Har D90 - veldig fornøyd =) Kjøpt en 30mm linse som gir kjempegodt lys! Også er det video på den, som faktisk fungerer ganske bra, men det er ikke et must for meg - det har jeg heller videokamera til =P Har bare hatt det et par måneder, så har ikke utforsket det så veldig ennå, men har heller ikke oppdaget noe negativt med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...