Gå til innhold

Synes dere dette nesten grenser til litt frekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen i familien, som tjener en del dårligere enn oss, har gitt oss ønskeliste til jul. Dette ber jeg om fra dem hvert år slik at jeg har litt å velge i... men i år stod det bare 1 ting på lista. Et dyrt middagsservice. Andre i familien har fått andre ønsker....

Så hvorfor ønsker seg dem bare dette fra oss? Ble nesten litt irritert jeg, pga selv om vi tjener bra så har jeg engetlig andre ting å bruke penger på enn å kjøpe middagsservice til dem....

Så nå tenker jeg slik at det skal jeg ihverfall ikke kjøpe da, når det bare er fra oss dem ønsker seg dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sikkert at de har tenkt sånn på det som du gjør da, du kan jo bare gi gavekort i en butikk som selger service på den summen du har tenkt å gi? Eller kjøpe en asjett , etc om det tilsvarer summen. De forventer sikkert ikke å få hele service heller da :o) he he........

Skrevet

Jeg ville ikke syns det var frekt tror jeg med mindre det var en forventning om å kjøpe hele serviset, eller hvor hver del koster mer enn hva man pleier å gi hverandre. Jeg har sagt jeg ønsker meg servise, men vet jo at en asjett koster 300 kroner eller noe, så jeg forventer ikke akkuat å få en hel kuvert eller fler liksom.

Skrevet

Det er vel vanlig å gi en tallerken eller to etc, ikke hele serviset? Det er jo greit å ønske seg forskjellig fra alle da så man ikke ender opp med to like ting, det gjør vi også det.

Skrevet

Ja syns det er litt småfrekt, men ville ikke tatt noen diskusjon på det. Familien er verst, vet du.... Men kanskje dere kan alliere dere med flere i familien og spleise, slik at de får en masse deler til serviset sitt?

Skrevet

Men da kunne dem jo ønska seg dette fra flere også liksom? Nei ikke vei jeg... he, he... kunne jo kjøpt 2 tallerkner til dem bare, også kan dem kjøpe resten selv når dem får råd... bare en tallerken koster jo over 200,-....

Skrevet

For det første så er en ønskeliste ikke en bestillingsliste. Det er jo bare noen tips, hvis folk ikke finner på gaver selv. Jeg har skrevet liste til vår familie, men der er det ting i forskjellige prisklasser. Jeg tilpasser ønskene etter hva jeg vet folk pleier å bruke. Feks av mine søsken har vi ønsket ting til barna for 60 kr og oppover (de pleier vel å kjøpe for 200 kr), mens besteforeldrene kjøper for mange hundre og da ønsker vi oss ting som ligger i den prisklassen.

Synes du skal blåse i ønskene og kjøpe det du vil. De kan ikke bli sure for det. Synes igrunn ja, at det er litt frekt å bare skrive en ting på ønskelista og at dette er dyrt.

Kjøp det du vil! :o)

Skrevet

Når vi ønsker oss service pleier vi å ønske oss det fordi vi vil ha deler, vi forventer da ikke hele!

Vi samler på Rosendahl, som jo er ganske dyrt, men slett ikke dyrest.

Vi pleier å få feks et fat her og noen glass der, så legger vi det til i samlingen og venter spent på neste jul/bursdag:)

Vi har nå snart alt, og da kommer vi til å ønske oss noe annet.

Samler feks også på Porsgrunds juleservice og bondeservice, og får en kopp her og en der, noe som jo tilslutt blir hele servicet:)

Skrevet

Glemte å skrive det, at de ønsker seg vel ikke hele? Kjøpt et par deler.. :o) Som i bryllup det.. :o)

Skrevet

Åh hallo, jeg sier alltid middagsservice vi samler på om vi ikke trenger noe annet. Et dyrt middagsservice. Kjøp en tallerken da, det er da virkelig ingen som forventer seg at dere skal kjøpe HELE seviset.

Skrevet

Må si meg enig med mamman til Isak, de forventer sikkert ikke å få hele serviset! Er vel bare å kjøpe for den summen dere føler for å gi for, eller gi et gavekort på et beløp dere velger i den butikken man får kjøpt dette.

Synes i grunn du overreagerer ganske masse. Dessuten så er det vel ganske naturlig å skrive forskjellige ting på ønskelistene man deler ut? Jeg skriver ikke det samme på den jeg gir til svigers og de jeg gir til mine foreldre.

Skrevet

Tror du har misforstått litt jeg.. De kan da umulig mene at du skal kjøpe et helt servise, julegave til mange tusen liksom?

Jeg er ihvertfall vant til at når man ønsker seg servise, så får man en tallerken eller to i slengen f.eks..

Skrevet

Det er vel det de ønsker seg da!! Du MÅ jo ikke kjøpe det som står på ønskelista!! Det er mange som ser på ønskeliste som en bestilling, og det blir for dumt!! Du får smugkikke på de andre listene;) Eller dere kan kjøpe litt av serviset sånn at de kan samle. kan jo hende det er det de har tenkt. Det gjør nemlig jeg

Skrevet

Jeg har gjort det samme til bror til mannen og kona. Vi vet jo at det er dyrt, og jeg håper da inderlig at de skjønner at vi ikke forventer mer enn en tallerken eller to.

Skrevet

Forventer ble litt feil. Ønsker mener jeg;)

Skrevet

Nei, så lenge de ikke har ønsket seg hele greia (hvilket jeg vel tviler på), så synes jeg den som oppfører seg rart her er deg, som sjekker hva de har ønsket seg av andre.

Skrevet

Sender folk ut ønskelister? ... Holder det ikke med å si hva man ønsker på telefon eller når man treffes? Ja ja..

Hadde ikke tolket det slik at de forventet hele sulamitten, men det er jo greit og ikke bare ønske seg servise også (derfor kun til dere tenkte jeg).

Skrevet

Hi skriver i hovedinnlegget at hun ber de om å skrive ønskeliste da.. Jeg sender ikke ut ønskelister i hytt og gevær jeg heller, men de som spør om å få, ja de leverer jeg faktisk til. Svigermor vil ha en så tidlig som mulig, helst i november;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...