Gå til innhold

Sterilisering av flasker og smokker.... sikkert teit spm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs og Grønn med stor G.... lurer på hvordan man egentlig steriliserer/koker smokker og flasker og sånn?

Koker man vann i en stor kjele og slenger alt oppi? Hvor lenge skal det koke egentlig? Eller er det mer som å trekke pølser - koke opp vann, ta bort fra plata og så oppi med sakene i ti minutter?

Noen som vil hjelpe en grønnskolling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du skal sterilisere skal ligge og koke

(ikke som pølsetrekking -med mindre du vil ha sprukne pølser! ;) ).

10 minutter skal være nok.

Lykke til!

Skrevet

Det pleier også å stå på produktene hvordan de skal steriliseres!

Skrevet

Skyll flaskene og alle delene godt med KALDT vann først, putt de opp i en stor kjele og kok - ikke trekk - i en fem til ti minutter, det bør holde.

Sett gjerne på en alarmklokke, det er noe dritt å tørrkoke flasker og smokker i tåka du er i etter en fødsel (uansett om man ammer eller ikke..)

Når babyen er en fire-fem måneder gammel er det tilstrekkelig å skylle godt med kaldt vann og sende flaskene med i oppvaskmaskinen på et program med minimum 65 grader, og koke smokkene en gang innimellom.

Lykke til :-)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:)

Utrolig hva man plutselig må lære seg... her har jeg gått rundt og ansett meg selv som en relativt oppegående dame på 29, også åpner det seg plutselig en hel verden av saker og spørsmål jeg overhodet ikke har snøring på... Godt denne siden finnes:)

Skrevet

La det koke i 5 min, flaskeposten.org er en kjempefin nettside med masse tips:)

Skrevet

JA, flaskeposten er genial side. Sist var det ingen som kunne gi meg råd. Skikkelig dårlig av helsevesenet! Lærte alt på den siden..

Jeg kjøpte meg sterilisator til å bruke i micro. Da slapp jeg å glemme flaskene på ovnen..he he he.. Jeg har Avent sin..

Lykke til!

Skrevet

Helt enig med deg blomst82, det er omtrent ingen info til vi som ikke ammer. Jeg hadde heldigvis en kusine som tipset meg om denne siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...