Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Har en mann som går meg på nervene ,jeg vurderer å flytte. Minste mann er 9 mnd ,og stakkaren har nesten ikke tøy. Jeg betaler husleie ,strøm og resten går til mat. Han kjøper også mat. Men lille gutt er en stor gutt han er som en 1 åring,Han har en strømpebukse som jeg må drive å vaske hver dag og tørke så han får brukt den dagen etter,sambo mener at jeg skal klippe strømpene hans og bruke sokker ,men han har jo bare 2 par sokker. Han trengte sprinkel beskytter i senga si ,ja da skulle han sette opp noen tre plater ,glem det sa jeg og kjøpte beskytter. Han har vokst ut av vogna og jeg sa vi må kjøpe ny vogn ,nei jeg kan bygge den ut i lengden. Han tjener jo godt rundt 450.000 i året. Men han skal bare spare,fordi at vi driver å skal bygge ,men faen unga kommer vel først?? Så til fredag får jeg penger ,da går jeg å kjøper det han trenger av tøy + en vogn ,jeg kan gjerne kjøpe brukt. Noen som vet om hvilken vogn som er bra i bredde og lengde,den må ha plass til voksi posen.???
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 .............gjesp...............kjedelig.................. NEK!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Er det mannen din som er som en ettåring. Et lite tips forresten, ingen ord deles på norsk! Så kanskje det blir lettere å lese og forstå.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 unnskyld men jeg er heller ikke norsk ,prøver så godt jeg kan sorry da
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Synes det høres ut som du har en veldig fornuftig mann, jeg! Hvis du klipper av strømpebuksene får du jo nemlig plutselig TRE par sokker!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 Hallo hun prøver å få noen gode råd,og du kaller ho for nek. Er du så smart eller? du er på feil side gå på krangle da vel.
Anne-B. Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 Uansett om innlegget er seriøst eller ikke; hvorfor gidder du?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 Ok, men da har du lært noe nytt i dag og. På norsk deler vi ikke ord. Eks. sprinkel beskytter heter sprinkelbeskytter. Huskeregel, beskytter sprinkelen? nei det er noe som skal beskytte mor sprinklene. u c?
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 9. desember 2008 #10 Skrevet 9. desember 2008 slutt å være så slemme da damer!!! Hun spør jo et fornuftig spm, og hadde jeg hatt en slik mann hadde jeg blitt gal, mener at ungen min skal få det den trenger,selvom det kanskje ikke blir det dyreste, så skal barnet mitt ha det som trengs og det som er sikkert!! Når det gjelder vogn: Simo er både lang og bred, og du får nok kjøpt denne brukt..... eller så kan du jo se etter en brukt emmaljunga, de er litt dyre, men veldig fine, og med GODE dekk:) og strømpebukse: Kjøp ullstilongs (strømpebukse uten ben) på H&M, de er ikke så dyre, og veldig varme, og du kan bruke de lenge. Kjøp også store gode sokker, helst litt for store, for da får du dratt de langt oppe på benet:) Du får forresten også body i ull på H&M, veldig varm den å Lykke til:) og jeg håper gubben din blir litt mer fornuftig;)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #11 Skrevet 9. desember 2008 Huskeregelen din er nesten umulig å forstå! Vet ikke hvem som er dum her...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #12 Skrevet 9. desember 2008 Er det sprinkelen som skal beskytte noe, eller er det noe som skal beskytte mot sprinkelen? En sprinkel beskytter. Jaha, hva beskytter den sprinkelen da? Annet eksempel. "Se, en stor laste bil", Ja det var jaggu en fin laste du. (Hva faen er en laste liksom?)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #13 Skrevet 9. desember 2008 Fortsatt dårlig forklart. Ta dette eksempelet - ananas ringer og ananasringer. Den første innebærer at ananas ringer(handling) til en eller annen. "Ananas ringer til moren sin". Siden substantiv ikke skal deles, antar man automatisk at når ord er delt er det et substantiv og en verb. For å gjøre "ananas ringer" til et substantiv, "ananasringer" må de settes sammen til ett ord.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #14 Skrevet 9. desember 2008 Poenget er jo det samme! Og dessuten har jeg aldri kalt HI dum. Det heter forresten ET verb. Skal du pirke så kan jeg pirke og.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #15 Skrevet 9. desember 2008 Bare pirk du! Det var nesten umulig å skjønne det du forklarte så jeg forsøkte å gjøre det litt tydeligere. - Hilsen en som heller ikke er norsk men har tatt seg bryet med å lære språket.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #16 Skrevet 9. desember 2008 For øvrig så er også laste bil et verb og et substantiv, men i den setningen jeg skrev over her så blir laste likevel et substantiv fordi det er skrevet slik at det fremstår som en ting, og ikke noe man gjør.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #17 Skrevet 9. desember 2008 Ja, "laste bil" er substantiv og verb, mens "lastebil" er kun substantiv. Det var jo nettop det jeg skrev? At når to ord står for seg selv antas det at det er substantiv og verb, og for å gjøre hele ordet til substantiv må de slåes sammen.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #19 Skrevet 9. desember 2008 Hi.. Skrev ikke du ett innlegg om dette flere mnd tilbake.. Vel og merke var ikke ungen så stor ennå..? Syns bare det virka så veldig kjent.. Kan da umulig være flere som har det akkurat som deg? Måtte humre litt da jeg leste innlegget ditt.. Ikke fordi jeg syns det var dumt eller no, men fordi mannen din hørtes ut som en skikkelig skrue! Jaja.. Jeg skjønner han vil spare penger.. Men ett sted må da grensen gå? Barnet trenger klær, og div ting, så nå må du sette ned foten og forlange att han slutter å være så gnien, for sånn som han holder på, går virkelig ikke ann! Himmel.. Barnet skal da ikke mangle vesentlige ting som klær, bare fordi dere skal bygge hus? Nei, skjerpings!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #20 Skrevet 9. desember 2008 Eg tar lange steg for å spare på skona, kver einaste dag går eg inn vel ei krona! ;-)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #21 Skrevet 9. desember 2008 Skjønner ikke hvorfor du kaller han "handy manny"? Trodde dette innlegget skulle dreie seg om en mann som ikke var så handyman eller noe.
AndreVonDrei Skrevet 9. desember 2008 #22 Skrevet 9. desember 2008 Trodde det handlet om Handy Manny på playhouse disney, jeg, hihi... Men til dere språkbevisste: Hvor kommer bindestreken inn egentlig? Kjenner at jeg trenger en liten repitisjon av hvordan dette egentlig var.
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #23 Skrevet 9. desember 2008 Merkelig her er det ei som har problemmer og spør etter råd, og jeg finner ikke en eneste som faktisk svarer på spm hennes, neida den typiske dibber er mere opptatt av skrivefeil o_0 Hi: jeg har ingen vogn du kan få kjøpt billig av meg, men jeg har noen gutteklær som jeg har arva (har ei jente selv), så hvis du vil så kan du få noe av det mot at du betaler for det koster og sende:) Hvis du sender meg en pm og skriver ned str og hva du trenger så kan jeg ta en titt og se hva jeg kan finne til deg:) Ellers vil jeg bare si at det hørtes fryktelig kjedelig å ikke ha en mann som kan hjelpe deg litt mere:/ Ta deg en lang prat med ham og si at dette her går bare ikke. Håper det ordner seg for deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå