Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Jeg orker snart ikke mer. Jeg har de siste dagene vært kjempe lei meg og så fort mannen drar på jobb setter jeg meg ned og bare griner. Har i tillegg opplevd å være utrolig sjalu de siste ukene. Noe jeg ikke er veldig plaget med fra før av. Kanskje litt, siden jeg har blitt bedratt så til de grader før (ikke av min nåværende amboer) så dette skal jo ikke gå utover han. Og det er jeg vanligvis veldig klar på! Jeg har IKKE lyst å ødelegge forholdet vårt på å være sjalu og lei meg for alt! Men jeg klarer overhodet ikke å styre meg nå! Jeg pleier å bli sånn uka før mensen og, men ikke på denne måten. Nå er jeg bare skikkelig deppa!! Det hjelper jo heller ikke på den sinnsyke angsten jeg har for UL på fredag. Annenhver time gleder jeg meg og gruer meg. Er så selvdestruktiv i tankene mine at det nesten er skremmende. Jeg har det skikkelig vondt nå :-( Har bare så lyst å være glad og sprudlende. Komme næmere mannen min og glede meg over barnet i magen. Men alt blir lissom overskygget av de dumme tankene mine hele tiden. Ikke får jeg sove heller.. Hva skal jeg gjøre? Trenger jeg hjelp?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Det er kanskje ingen trøst men.. Det er bare hormonene dine som gjør dette.. Du har så mye ekstra av dem nå som du er gravid, at det ikke er noe rart at du blir litt gal
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Dette kan komme av hormonene, eller være starten på en depresjon. Mange går med depresjoner under svangerskapet og avfeier det som hormoner inntil de sitter med fødselsdepresjonen som et faktum. Bestill time hos fastlegen eller snakk med jordmor om dette, og ta tak i det før det evt blir verre. Håper for din del atd et bare er hormonene. Hilsen en som har hatt svangerskapsdepresjon og ventet for lenge med å få hjelp.
AndreVonDrei Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Skriv på speilen din: Jeg er gravid! Eller en annen beskjed til deg selv som får deg til å få ta et skritt tilbake og tenke over ting litt. Jeg fikk det til råd da hormonene raste som verst, og det funket:-). Dette er jo forbeholdt at du har perioder i dagen hvor du skjønner selv at du er litt på bærtur da -og at du kanskje er litt overfølsom.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Takk for råd :-) Jeg har jo perioder hvor jeg er i super humør. Det kan switche ca 5 ganger i minuttet. Så er sikkert hormoner som tuller med hodet mitt! Men har slitt med angst før og kjenner til tider at det virkelig kjennes ut som det er tilbake! Håååper jeg slipper! Har nå hengt lapp på speilet: Du er ikke en hvalross, du er gravid ;-) Jeg må le litt av meg selv innimellom. Men bare vent, om en halvtime sitter jeg og griner igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå