Mamma snart :) Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Jeg fikk vite på UL at morkaken min er foran slik at det blir litt vanskeligere for meg å kjenne spark. Tror ikke jeg har kjent noe enda. Når kjente dere spark skikkelig første gang dere som har morkaken plassert slik som meg? jeg er 19 uker idag.
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :) Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Med guttungen hadde jeg morkaka foran ut mot magen og kjente ikke liv før jeg var i uke 21. jeg kjente dårlig liv hele svangerskapet og det skapte masse unødvendig bekymring mot slutten sist når ungene blir roligere. Til sammenlikning kjente jeg spark 14+ X med denne og nå er morkaka bak i ryggen- så den demper ganske mye,
meg og gutta Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Med førstemann var der sånn. Da kjente jeg ikke liv før jeg var noen og tjue uker på vei. Kjente også lite liv hele svangerskapet. Mot slutten kunne det gå flere dager uten at jeg kjente noe, men da jeg var inne og tok en sparketest et par dager før fødsel så viste maskinen at han var livlig som bare det, selv om jeg ikke kjente noe.
Fru Hansen med frøet Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har også morkaken foran, men kjente liv fra uke 18. Nå er jeg i uke 23 og det blir stadig sterkere og sterkere:D! Derimot bruker jordmor ofte litt tid på å finne hjertelyden når morkaken ligger foran og demper, må lete litt ekstra:)!
Mamman til Mia Camilia Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Jeg var 21 uker. -Men avogtil går det noen dager med lite liv også.
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Kjente det faktisk ganske tidlig jeg alikevel om den er foran. I min 18.uke kjente jeg det.
Cassie09 Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har morkaken foran, og jeg merka ikke ordentlig spark før uke 22 ca.. hadde kjent littebitt fra og til et par uker før, men det var ikke mye.. Er nå i uke 28+5 ca, å det varierer så sinnsykt på sparka. noen dager kjenner jeg bare vibrering på en måte, veldig utydlig, mens andre dager kan hu tuppe til meg som bare det:) Som det blir sagt over her så blir det mye unødvendig bekymring..desverre :-(
Knotten & lille persille Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 Kjente det i uke 21, synes ikke den demper noe nå (23+4). Er full fart med harde spark.
trine->mai07 og juni09 Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 Samme som *lillenurket*. Jeg kjente bevegelser så tidlig som uke 14, men kjente skikkelige spark i uke 18 med morkaka forran.. Denne gangen håper jeg at morkaka er bak.. Ikke for det, jeg kjente det godt nok med nr 1 når den lå der den lå.
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 9. desember 2008 #10 Skrevet 9. desember 2008 Hei:o) Har og morkaken foran denne gangen.kjente liv fra uke 13:o) Ikke så stor,så de kommer fort opp fra bekkenet:) Men noe jeg merker ekstra godt denne gangen er de voldsomme kynnerne som kommer når babyen sparker i den.Er 24+3 idag.På søndag var det så voldsomt at jeg begynte å ta tiden i mellom:) Hadde styrt fødsel med første mann, og gruer meg fælt nå visst dette skal fortsette:) Da rekker vi ikke føden nei:) Er du første gangs gravid kan det enda gå noen uker.Men når du først kjenner det kommer du til å tenke at dette har jeg jo kjent en stund:) Lykke til videre i svangerskapet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå