Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange trenger man? Pris? Størrelse?

Jeg har abselutt ingen peiling på det. Veit jo så vidt hvordan de ser ut..:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte på undertøysbutikken Reimers.. kostet 250kr stykket.. Kjøpte bare 2stk foreløbig da.. Venter med å kjøpe flere til etter fødselen, kan jo hende puppene vokser litt mer etter fødsel, selv om jeg har gått opp 2 str allerede..

Skrevet

Er min første også... Så har ikke så mye greie på d med størrelser! Men nå er jeg i uke 37 og har kjøpt bh som er en str større enn jeg bruker nå! Godt med ikke altfor trang bh har jeg hørt noen si, pluss at amme innlegg må få plass!

Kjøpte mine på Cubus, 2 stk. Kjøper flere ved behov etter fødsel når jeg vet str bedre etter melken er kommet;)

Kjøpte en ammebh fra Triumph (299,-), og en fra Cubus sin egen nursingbra som de kaller den (169,-).

Jeg bruker str E85, og den str hadde de iallefall der...

Lykke til!! :)

Skrevet

Jeg har ammebh'er liggende fra forrige gang, men puppene har jo allerede vokst litt ifht det. De er stretchy da, så holder nok frem til melka kommer denne gangen, og så kan jeg heller kjøpe noen nye da. Forrige gang kjøpte jeg bare èn billig for å ha på sykehuset, og så sendte jeg mamma ut for å kjøpe (Triumph fra SparKjøp) mens jeg var der. Ble jo ingen ideell måling sånn sett, men det passet da det jeg fikk på meg likevel. Brukte 75b før fødsel, og kjøpte de fleste ammebhene i 75c. Da hadde de plass til ullinnlegg også, men dette med vekst er jo veldig individuelt. Nå etter fødsel go amming forrige gang var jeg i undertøysbutikk og fikk målt meg til 75e og ikke 80c som jeg trodde jeg var. Hadde med andre ord ikke kjøpt så mye før melka har kommet og man får et bedre inntrykk av hva størrelse man egentlig har. Og hvor mange man trenger kommer jo også litt an på om man lekker mye feks. Da trengs det jo oftere vask og da er det jo greit å ha flere tilgjengelig.

Skrevet

Har fått tips om minst 1 str større en det man bruker til vanlig, og at det er lurt å kjøpe iallefall 1-2 ammesinglet eller ammeBH til å ta med på sykehuset, og deretter vente til melkeproduksjonen og bryststørrelsen har stabilisert seg (ikke kjøpe når brystene er på sitt største rett etter fødsel).

Bruker vanligvis 75B eller C, og nå i uke 37 bruker jeg ammeBH i bomull fra HM i 85D (men vil ikke anbefale HM, de er slappe, bruker de bare midlertidig i graviditeten).

Til fødebagen har jeg kjøpt 3 stk mamabel (Triumph) BH'er til 3 for prisen av 2 på Lindex, de virker myke og tøyelige med god støtte. Størrelse 85D og 85E, altså litt for store akkurat nå. Beholder lappene på til de skal brukes, siden jeg er usikker på størrelsen.

Skrevet

Jeg kjøpte noen på hm og en på lindex i starten, da puppene vokste fort. Men da kjøpte jeg bare noen tynne som ble ganske ubehagelige og stramme under puppene. Så nå har jeg kjøpt en foret en på lindex, som er kjempegod. kan til og med sove med den uten å få vondt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...