Gå til innhold

har en som ikke vil spise noe særlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er 19 mnd,er det sånn periode el hva.noen som har noen gode råd til meg kanskje han er matlei jeg vet ikke.spiser nesten ingen ting

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter opp, min spiser forsovidt greit.grøt og jogurt og baner osv.. men middag er ikke godt!! litt karbonade, lunch kake liksom, men ikke poteter, grønnsaker osv,,

vil gjerne ha forslag til hva deres små syns er godt til middag

Skrevet

hei forresten. her er et tips hvordan du kan få i han poteter,,

du koker en potet, moser den sammen med melk til en flytende kosistens.. så tar du oppi en t-skje med honning, varmer det opp og ferdig. veldig bnæringsrikt og merktig.. du gir vanlig mat først og når han er ferdig får han flaske ( med stort hull) for å fylle opp lageret..

jeg gir dette spesielt før legging ( og av og til velling) for å sikre meg at han er mett til å sove gjennom natta.

Skrevet

Første bud er å ikkje stresse det med mat. La det gå litt tid og la ungen få bestemme sjav. Til middag så lar du ungen få litt av alt som er på bordet, trenger ikkje å blande det sammen. Så er det opp til ungen å bestemme kva den vil ha. Du kan oppfordre at den burde eta ditt og datt for da blir han sterk fesk, det funka her. Brokkoli er tarzan trær og resten er byggeklosser for musklar.

Men ikkje stress det, vil ikkje ungen ha så er det greit, men eg syns du kan forlange at ungen sitter ved bordet til dere er ferdige, det hender at dei eter litt alikevel da.

Skrevet

Fisk er jo veldig populært i den alderen. God konsistens til å mose.

Fiskeboller i hjemmelagd karrisaus, revne gulrøtter

Lettsaltet torsk med kokte grønnsaker

Ovnsbakt ørret med tagliatelle/pastaskruer i fløtesaus med stekt paprika, squash og purre i sausen.

Skrevet

Hei.

Har samme problemet selv, datteren min på 19 mnd spiser nesten ingenting, hun har gått ned i vekt også. Jeg håper egentlig det bare er en periode som snart går over. Hun har hatt supergod matlyst før.

Hun er veldig glad i middag da, så det kan hun spise et par skjeer av, men ellers ingenting. Ikke brød, grøt, frukt eller noe som helst. Spiser pittelitt yoghurt og litt havregryn, ellers er det klin umulig å få i henne mat.

Om det ikke bedrer seg snart og hun går mer ned i vekt, kommer jeg til å kontakte helsesøster.

Skrevet

Musli(feks go'dag med frukt og rosiner) med yoghurt var og er populært.

Skrevet

Syns eg husker ein ikkje skulle gi honning før barnet er to år? Eller har dei gått vekk frå dette?

Skrevet

1 år, ikke 2. Så er barnet ditt over 1 år er det bare å kjøre på.

Skrevet

akkurat som her han spiste veldig bra før brød,middag frukt,han spiser banan og yoghert.men brød spiser han litt i barnehagen men hjemme vil han ikke ha.middag spiser han kanskje noen skjer el gaffler.moser ikke maten hans mer da vil han ihvertfal ikke ha. han sitter til alle har spist stort sett.til og med mat han har hvert veldig gla i vil han ikke ha..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...