cherry coke Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Det er det nok sikkert kun en lege som kan svare på. Ville tatt kontakt med legen, for å gå med diare i 7 uker er alt for lenge, Hun kan bli uttørket. God bedring til jenta di=)
rosa og en blå Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2008 ikke melk ( i følge blodprøve) ikke gluten (i følge plodprøve) ikke blodprosenten ikke stoffskiftet ikke sjuk (forkjøla el) hun har ogso spydd 3 ganger de siste 14 dagene og gått ned 2 kg og er trøtt og blek.
rosa og en blå Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2008 + har gått på melkefri diett i 10 dager, ingen forskjell i bleiene.
Neijasså... Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Kan være en mage-tarminfeksjon (f.eks. campylobacter). De er skrekkelig seige å bli kvitt. Ta med en avføringsprøve til legen og be dem sjekke for bakterier og virus. Svaret kommer i løpet av en uke. Et legebesøk et uansett påkrevd etter å ha hatt diare så lenge, synes jeg.
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 Trodde de der campylobactene bare drev på en ukes tid? Men stemmer likevel for ditt forslag om avføringsprøve.
Sylwania Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 hei! Hvor gammel er jenta di? Gutten min har hadde diare`i flere mnd og har tatt de samme prøvene som jenta de har tatt. Det var ingenitng som vistes på blodprøvene, men han ble "lappetestet" til slutt og der var del fullt utslag på bla melk og hvete. Etter at vi la om kosten ble han masse bedre.
Neijasså... Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 Da datteren min (da 2.5) hadde campylobacterinfeksjon så varte det i godt over en måned. Seiglivede småj*** de bakteriene! Tror at infeksjonen ofte varer lengre hos barn enn voksne, pga dårligere utviklet immunforsvar.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 9. desember 2008 #10 Skrevet 9. desember 2008 Øhh... Hvor gammel er dattern din?? For hvis en unge har diare i 7 (!!!) uker og går ned 2 kg så er det jammen meg et varseltegn om at du skulle ha hatt ungen til doktor for uker siden!
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. desember 2008 #11 Skrevet 9. desember 2008 nå har jo ungen allerede vært utreda for diverse krimskrams, så vil tro hun har vært hos legen Jeg vil ikke begi meg ut på å spekulere i hva det er, men jeg ønsker dere lykke til, og håper det snart blir en slutt på det! Må være skrekkelig ille å ha det sånn (har hatt dårlig mage selv, dog i 8 mnd, men det var min egen feil..) GOD BEDRING!
rosa og en blå Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 9. desember 2008 takk for at dere svarer:) ja "håper" at de finner en tarmbakterie, det er den eneste testen vi nå venter på. får ikke svar før fredag på den. syns ikke at legane bryr seg nokk eg da. ringte i dag, men fikk ikke prate me en lege idag, fordi fastlegen har jo fri tirsdagane. (dumme meg liksom) som sakt tester vi henne nå for melkeprodukt, men eg ser ingen teikn tpå at det hjelper. de tappet 4 glass med blod så tror de tester mye. eg har glemt alt de skulle teste.
rosa og en blå Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 9. desember 2008 hun blir 3 år om 3 mnd
rosa og en blå Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 9. desember 2008 Sylwania!!! hva er lapptestet? (trodde eg hadde hørt om alle tester) hehe jenta har eggallergi og nøtteallergi og hun er atopisk. så eg tror de er noe mer med maten.
Sylwania Skrevet 9. desember 2008 #15 Skrevet 9. desember 2008 det er en type test der di har serumet av feks hvete, soya og melk rett på huden med hjelp av et spesialplaster. Du tar det av etter 48 timer og får det lest av dagen etter at du får tatt det bort. Lappene festet på barnets rygg og er ikke til sjenanse. Jeg fikk gjort dette hos en priv spes på barneallergi.
rosa og en blå Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #16 Skrevet 9. desember 2008 what what what?? utrulig bra at du fortalte meg det! gjett om eg skal KREVE det i morgen ) vi har tatt prikk test mange ganger. men sist gang var for et år siden, og ville helst slippe det. men er det plasteret mer sikkert en blodprøvene liksom? privat spesialist sier du? gjør de det ikke på sjuk.huset?
Sylwania Skrevet 9. desember 2008 #17 Skrevet 9. desember 2008 på små barn kan det typen test gi bedre svar enn feks blodprøver og prikketester. Send meg en PM om hvor du bor så kan jeg kanskje hjlpe deg med og finne ut av hvor du får det gjort. Det gjøres ikke på vanlige sykehus...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå