metaMORfose Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Jeg er sikkert forferdelig gammeldags, men at 2-3 stk i klassen har, betyr for meg ikke at "alle" har. Sikkert en kjent diskusjon i mange hjem. Vår sønn er 9 år, og i år får han noe han ønsker seg. Det er en Nintendo Wii (visstnok) og det er forsåvidt greit. Men så har vi ei på snart 5 år som ønsker seg Nintendo DS, som er en sånn bærbar liten spilledings. Greit at hun ønsker seg det, men hvis vi gir henne det, er det egentlig hennes behov å ha en sånn liten dings? Den koster over 1000 kr, og spill koster fra 2-500 kr. Det er en dyr ting å eventuelt ødelegge. Jeg blir så forvirret over alle disse ønskene. For meg betyr det egentlig lite at noen andre 5 åringer har en lik konsoll. Kan jeg få noen meninger fra dere? Jeg kjemper nemlig i hjemmet for at vi skal ta hensyn til barnets behov, og ikke oss voksnes behov for å gi flotte gaver. ))
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 hmmm...hadde samme problemstilling til mine barn..... men tilslutt ble det ikke så vi kjøpte det, denne gangen.....jeg syns at mine barn er så lite oppfinnsomme til å finne på noe ute, de sitter som regel inne når de har fri....de har nok å gjøre inne... både tv, dvd, cd, ps og leker og spill....men ute vil de nesten ikke..... når jeg og mannen er ute, må vi nesten kaste de ut....men når de først kommer seg ut, så syns de faktisk at det er ok... Så jeg vil ikke kjøpe en ting til, som de må være inne for å leke...så da ble det rattakebrett istedet(frost) og noe ved siden av....
metaMORfose Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2008 Herlig svar, H@ppy! Akkurat slik jeg tenker også. Ungene våre skal også få noe å ake på, tror jeg. Blir ikke duppeditt på datteren min i år! Jeg stod på krava (og håper det holder).
yasmina Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Min faar i aar et Tvspillsak som han oensker seg mest av alt paa denne jord, men saa vil ikke mine barn vaere inne, iallefall ikke frivillig og da tenker jeg at det er OK. De faar Vtech sammen av sine oldeforeldre , men den maa kobles til Tv saa da kan de iallefall ikke dra rundt paa den. Slike smaa spill kan fort ta over, husker da jeg jobbet i skolen saa satt ungene ute og spilte paa slike naar de MAATTE vaere ute.
Gjest Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Nå er snuppa mi bare litt over året, så hun ber heldigvis ikke om slike ting enda, men vi kommer til å være litt kresen på hva hun får når hun blir gamlere ja. Jeg syns ikke de trenger tusenvis av tekniske duppeditter jeg. Å ha et pc spill feks. er jo greit, men unger nå til dags sitter alt for mye forran tv og pc, det er iallefall mitt inntrykk. Og jeg har tenkt å kjempe for at snuppa ikke skal "gro fast i soffaen"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå