edvina har fått en gutt Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Jeg er snart 34+4 på vei og kjenner jo babyen ganske gått, men aner ikke om det er hodet som er oppe eller rompen. Sist jeg var inne(uke 32) hos jordmor så hun at symfysemålene mine er alt for høye, og dersom babyen er i sete på fredag så må jeg til vurdering. Nå er jeg så spent på hvordan han ligger....Kjenner ofte stikkesmerter nedover og må på do ofte. Sparking er mest på høyre side i midten av magen, men av og til kjenner jeg dunking samtidig på andre siden. Øverst i magen utover ligger det ofte noe hardt og rundt(hodet eller rumpen) som jeg føler beveger seg fra side til side. Har noen tips til hvordan vite?
Underveis --> Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Du har jo kommet en del lenger enn enn meg. Jeg går straks inn i min 27. uke. Selv om jeg er vant til å "se med hendene", så kan jeg ikke være helt sikker på at jeg har helt rett når jeg nå mener at Junior ligger med hodet opp, og at han har snudd seg ned en gang, og så tilbake. Kjenner det mest på formen til hodet. Det er rundere og større enn rompa. Kjenner også at det ikke er noe spark og slikt akkurat der hodet er. Klarer ofte også å kjenne forskjell på hender og føtter. Hendene "plukker" oftere. Beina sparker oftere ;-) Tror kanskje lite av det er overførbarn. Er jo bare Junior som er sånn, og jeg som tolker det slik. Det har uansett blitt vanskeligere å kjenne hva som er hva nå som han begynner å fylle livmora, så tok litt tid før jeg var sikker. Ikke uten hjelp fra stetoskop, det skal også sies. Hjertet ligger gankse nær hodet, så om hjertet ligger nærmere navelen, så indikerer det at hodet er opp. Ligger det nærmere bekkenet, ligger hodet ned. Det blir nok vanskeligere jo større babyen blir, tror jeg.
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Hvis du kjenner at barnet hikker (små jevnlige dunk som er mindre enn spark), hvor kjenner du de? Jeg har tydelig kjent hikkingen helst nederst i magen, som stemmer bra med at jenta har ligget med hodet ned de siste månedene. Nå i uke 37 fyller hun magen ganske bra, rompa presser ofte ut i navlehøyde på høyre eller venstre side, og beina sparker stort sett ut på høyresiden av magen. Jeg trodde lenge at det runde jeg kjente var hodet, men det var altså rompa.
januar mamma Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 høres veldig likt ut som meg.. min ligger med hodet ned og har gjort det i 3-4 uker nå(32+5) kjenner spark og knuffing midt på magen ca og ut i sidene. legen sa til meg at hun kjente det var rumpen opp pga av at den er smalere og spissere enn hodet (har også fått bekreftet leie på ul) på fredag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå