Gå til innhold

eggløsningssmerter.. hvordan kjennes det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde suuuper positiv eggløsningstest i går, aldri vært såå positiv noen gang, pluss at det bare var sånn midt på dagen urin også..

Jeg har skikkelig menssmerter i mage og rygg og veeldig øm i magen, har hatt det sånn nå i tre dager.. Begynte dagen før eggløsningen var positiv, i går og i dag.. og hvis jeg klemmer på magen er det venstre side som er øm og vond.. men det "verker" hele nedre del av magen og ryggen akkurat som menssmerter...

aldri kjent eggløsning før så jeg lurer på om det er dette eller om det kan være noe annet, noe galt??

kan det være to egg som løsner hvis man har veldig vondt og suuuper sterk eggløsningstest?? eller har ikke det noen sammenheng??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen som pliiiz kan svare meg???:)

Skrevet

Hei,

hvis du aldri har hatt eggløsningssmerter før er det jo bittelitt merkelig at det plutselig begynner nå, så man kunne jo tenkt seg at det er noe annet. Eller kanskje har du bare ikke kjent etter før?

Mine eggløsningssmerter ligner ikke på menssmerter, men er bare på den ene siden og høyere oppe enn menssmerter. Vanligvis varer det bare èn dag. Noen ganger kan det være skikkelig sterker smerter, men jeg vet ikke om det er to egg som løsner de gangene smertene er sterkere...

Håper dette var litt svar i alle fall :-)

Skrevet

Jeg synes bare det høres ut som at du er superfruktbar nå jeg:) Jeg tror det kan være en sammenheng mellom masse smerter, suuper sterk test og at det løsner flere egg. For sånn har jeg det når jeg går på pergo, og da kan det ofte løsne flere egg.

Eggløsningssmertene mine varierer, noen ganger kjenner jeg det ikke, andre ganger bare stikker det i eggstokkene, og noen ganger har jeg det sånn som du beskriver.

Så bare hopp i høyet framover, masse lykke til!!:)

Skrevet

okay, da håper jeg det er som du sier;) haha..

Nå har smertene gitt seg også;) så da var det nok i forbindelse med eggløsningssmerter;)

Men betyr det at når smertene gir seg at eggløsningen er over og at egget har løsnet og at det er rundt 24 timer til egget er dødt om det ikke er befruktet???

Skrevet

Dette er jeg også litt usikker på... slipper egget når man begynner å få smerter, eller slipper det idet smertene slipper taket...????

Skrevet

Jeg tror smertene/stikkingene kommer når det forløses, altså når det "jobber" med å komme ned. Når egget slippes, ligger det vell å "svever" i en 24 timers tid før det dør.

Jeg kan av og til kjenne EL smertene. Da er det ofte bare et raskt, men tydelig stikk, som kommer av og til med javne mellomrom. Men noeg ganger kjenner jeg det ikke....

Skrevet

Jeg kjenner det veeeeeldig godt. er akkurat som svake mensmurringer hos meg og varer en del dager :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...