Mille** Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 I såfall, hva baker dere? Trenger tips til en god, men ikke så avansert kake. ;o)
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 ja, jeg baker kanelkake(krydderkake) og sjokoladekake, som jeg fyser ned.....
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Pleier ikke å gjøre det nei. Synes vi har nok med alle andre småkaker og godterier. Har ikke så veldig mange selskaper her hjemme hos meg heller. Gode kaker er jo surmelkskake, verdens beste, sjokoladekake, ostekake, mandelbunnkake med gul smørkrem(vet ikke hva den heter, men er malte mandler il bunn, og gul krem på toppen. kjempegod, den er favorit hos mange her. Jeg kaller den bare gul krem kake)
Mille** Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2008 Den gule kaka heter Suksessterte, pleier å bake den, men hadde lyst til å prøve noe nytt. Pleier også å bake firkløverkake, men hadde ikke lyst å bake den heller.....Skal kikke inne på detsøteliv.no, kanskje jeg blir inspirert. ;o)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Suksessterte.. Har jeg faktisk aldri hørt før.. Og den har vært favoritten min siden jeg var liten.. Men alltid kjekt å prøve noe ntt ja. Syntes mange ganger det kan være god med f.eks ostekake etter masse søtt, for den smaker mer surlig.
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 10. desember 2008 #6 Skrevet 10. desember 2008 Bruker å lage marsipankake og peanøtt eller snickerskake. Sistnevnte er kjempegod med det salte sammen med det søte
Mille** Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. desember 2008 Snickerskake hørtes jo nydelig ut, har du oppskrift? )
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 11. desember 2008 #8 Skrevet 11. desember 2008 Javisst, har jeg oppskrift Snickerskake: Kakabunn: 5 eggehviter 4 dl sukker 30 stk ritzkjeks 250 g peanøtter 1,5 ts bakepulver 1.5 ts vaniljesukker Krem: 5 eggeplommer 4 ss melis 75 g mørk sjokolade 1 pk kremfløte Fremgangsmåte: Pisk eggehviter og sukker i ca 12 min. Grovknus ritzkjeks og peanøtter, og bland det og bakepulver+vaniljesukker sammen, før det hele tilsettes "eggedosisen". Bland godt sammen. Ha røra i langpanna, og stek den på andre rille ved 175 grader, 25-35 min. Del kaka i to mens den er varm. Eggeplomme og melis piskes til eggedosis. Sjokoladen smeltes og avkjøles. Fløten stivpiskes. Alt blandes godt sammen. Ha halvparten av kremblandingen på den ene halvdelen av kaka, og legg den andre halvdelen av kaka oppå. Ha resten av kremen på toppen, og strø peanøtter over. La kaka stå 1 døgn i kjøleskap før servering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå