Kystrøya Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Hørte imorgest om denne episoden i Haugesund, angående den gjengen som har mishandlet en 16 åring i 2 dager. Hva er det egentlig som foregår i dagens samfunn?? Det er jo så sinnsykt mye blind vold. Folk som sparker, slår og mishandler hverandre på det groveste, mens de gjerne filmer det og legger ut på ulike nettsider for å skryte av det i ettertid! Kjenner jeg blir kvalm og ikke minst oppgitt over hvordan det har blitt i verden. Eller har det alltid vært sånn? Bare at nå er vi mer opplyste om det siden vi har så mange ulike medier? Og til denne virkeligheten og verdenen har jeg født to, snart tre, barn. Kjenner ingen plass at jeg har lyst til at de skal vokse opp med slikt rundt seg...
Hikken Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Uff, tenker det samme.. Gruer meg til Lille Leahtroll skal ut i denne store, ekle verdenen.
Dronningen! Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Oppmerksomhet og action? Lite veiledning, dårlig utviklet empati og en søken etter voksenkontakt?
Duracella Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Verden er som den alltid har vært, forskjjellen er bare at nå hører vi om mer enn før pga media. Om noe, så er nok ting bedre nå enn før på alle områder.... Hvertfall for barn.
erteposen + 4 Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Det er trist! Det er jo ikke så mange årene siden en lignende episode skjedde i Egersund. Slik jeg leser saken er det en gjeng barnevernsbarn som har mistet fullstendig kontrollen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 i følge min samfunnsfagbok så har ikke kriminelle handlinge per innbygger økt. det har bare blitt flere av oss og vi får vite mer pga aviser og slikt. men de kriminelle handlingene som er er oftere mer omfattende og organisert, nå en før. hvorfor folk gjør syke ting er jo helt sikkert temlig individuelt.
Dronningen! Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 Verden trenger ikke å være stor og ekkel om vi voksne prøver oss på en holdningsendring. Vi trenger ikke jobbe så mye for å opprettholde standarden (biler, båter, hytter osv), hva med å bruke tiden på det som er viktig - barna våre? Melde seg som natteravn- preventivt om naboen eller mammas venninne er ute på kvelden Kreve mere penger til ungdomsarbeidet i kommunen. Hva gjøres i din kommune?
Kystrøya Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. desember 2008 Om det ikke er mer vold enn i "gamle dager", så må den iallfall være råere, mer organisert og mer uprovosert enn tidligere. Nå vokste jeg selv opp i det som idag vil kalles ei lita bygd, med ikke altfor mange innbyggere. Mulig jeg har vært totalt skjermet for slikt i min barndom pga det, men jeg opplevde iallfall kun en gang å høre om at jevnaldrende banket opp en annen. Det var da 2-3 stk som slo en annen med en planke. Men det var pga diverse uoverensstemmelser tidligere, ikke fordi de kjedet seg en dag og måtte ha litt action. Nå er det sikkert mange av de som oppfører seg slik idag som har foreldre som har gitt totalt f, men er det grunn nok til å oppføre seg slik? Håper iallfall jeg aldri får oppleve at mine barn noensinne blir med i en gjeng og gjengbanker vennene, voldtar, selger venninna si til en voksen mann for en pakke tyggis eller lignende. Da har jeg gjort noe alvorlig galt i deres oppdragelse isåfall...
Libido- Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 Det er helt forferdelig. Jeg klarte ikke å lese ferdig engang. Blir kvalm. Hvordan kan unge mennesker bli så følelsesdøde??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå