mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Hører på nyhetene nå at politiet kunne ønsket seg sjenkestopp, i hvertfall litt tidligere på kvelden. Og at de aller fleste voldstilfellene som skjer nå i julebordstiden er under alkoholrus. Det jeg da ikke forstår er: Er ikke dette helt vanlige familiefedre som er på julebord da??? Jeg er 100% sikker på at min Kjære ikke kunne startet et slagsmål, men tenk om han nå var på et slikt julebord (hvilket han ikke skal) og ble innvolvert i et slikt slagsmål..... Og kanskje endte opp hjernedød på et akuttmottak en lørdagskveld.....grøss.... Hva er det som skjer med oss mennesker??? Jeg synes volden bare blir verre, sterkere, ofte mer dødelig enn den var før, men jeg vet jo ikke om det stemmer da. Uff, jeg gruer meg til jeg får store gutter.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Tror at den volden utføres av mennesker i to kategorier (selvfølgelig med unntak); Og den ene kategorier er de som i utgangspunktet er voldelige og bråkmakere, uansett julebord eller ei. Og den andre kategorien tror jeg faktisk er de som sjelden eller aldri rører alkohol, men som virkelig slår ut håret den ene gangen i året, på julebord og mister absolutt alle hemninger. Og dermed heller ikke klarer å sortere ut det som bør sorteres ut og lar seg provosere av det meste, både kvinner og menn, sjefer og naboen. Jeg har vært på mange julebord i mitt liv, både i små og større bedrifter, og det slår sjelden feil. Om noen bråker, så er de oftest i en av disse nevnte kategoriene. Det er jo en kjensgjerning at "sannheten" ofte kommer fra fulle folk og unger. Og at det ikke alltid enes om den enes sannhet. Det har vi jo sett både her og der;-D Noen har "evnen" til å hisse på seg gråsteiner i edru tilstand, og tenk da den voldsomme virkningen alkohol gjør med disse menneskene.
Reveenka Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Nei, man kan virkelig lure noen ganger. For noen år siden var mannen min(som vel er ute kanskje hvert skuddår) med en kamerat ut på byen, og den kameraten hadde med seg fire-fem andre venner som mannen min ikke kjente. En av jentene i følget ble "antastet" av en kranglefantkar de møtte ute på byen, en av gutta i mannens følge skulle være galant og forsvare henne - knuffing ble til slagsmål, og kranglefanten falt og slo hodet etter å ha tatt i mot et slag - og døde av det. Marginene er små mange ganger, men av og til undres jeg over at ikke flere blir drept i all denne volden; den er blitt så rå! De få gangene mannen min er ute, håper jeg han aldri vil "bry" seg hvis noe skulle skje; det kan få fatale konsekvenser. En del av de som utsettes for vold og ender opp med store hodeskader/andre skader havner ofte på min arbeidsplass....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå