Gå til innhold

Lavt blodtrykk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har normalt lavt blodtrykk, men nå i svangerskapet er det ekstra lavt ligger på 84/54 og jeg kjenner det sliter litt på kroppen.Er svimmel, slapp og har hodepine.Noen andre som sliter med dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg har og lavt blodtrykk. Vet ikke hva jeg har til vanlig, men nå ligger det på 90/60. Jeg blir også lett svimmel, slapp, blir lett anpusten, og har av og til hjertebank. Så her går alt sakte for tiden, det er det eneste som hjelper, å ta det med ro! Jeg er heldigvis sykemeldt da. Husarbeid tar lang tid, må han pauser ofte! :-)

Skrevet

Hei elikatt.

Jeg har også blitt sykemeldt et par uker.Kjenner igjenn det at alt tar lang tid, må ha mangen pauser på sofaen..Litt kjedeligt nårdet er så mye jeg vil ha gjort før jul, men i år får det bli som det blir.. Julen kommer uansett, og ungene koser seg selv om ikke tak og vegger er vasket=) Hvor langt er du kommet i svangerskapet? Jeg er 10+4, så det er tidlig enda..

Skrevet

Jeg er 31+2 i dag, så i tillegg til lavt blodtrykk, har jeg bekkenløsning og begynner å føle meg ganske tung! :-)

Her blir det heller ikke mye vasking før jul, jeg har fått vasket vinduene og hengt opp gardiner, tok det over to dager! :-) Gulvene vaskes selvsagt, men ellers får resten vente til våren her i huset!

Å ungene legger ikke merke til hvor rent eller ikke det er, de fryder seg over pepperkakehus, og at pakkene som snart kommer! :-)

Det hender jeg blir litt frustrert over alt jeg ikke får gjort, men jeg må nok bare slå meg til ro med at det jeg ikke klarer, det klarer jeg ikke!

Julen kommer uansett, som du skriver, og vi skal kose oss i julen slik vi bruker å gjøre! :-)

Skrevet

Du må ha en god jul, håper det går greit med både blodtrykk og bekkenløsningen...Jeg håper at jeg blir litt bedre i form når jeg kommer over 12/13 uker...

Skrevet

Noen flere som sliter med dette??

Skrevet

jeg har lavt blodtrykk. har egentlig blitt vant med det. har hatt det i noen år. husker det var ekstremt slitsomt i starten. følte meg trett og utilstrekkelig, så jeg er vet hva dere snakker om. jeg ligger mellom 50 og 60 på undertrykk(det er jo det det er snakk om) overtrykket går mer på hva du har gjort om du er stresset ol.

men det sliter på ja. har også vondt i bekken og lysken men det var visst musklene mine rundt som ikke fungerte helt somdem skulle og ikke bekkenløsning. heldigvis, men det er da slitsomt nok..hehe føles som at jeg har strekt muskler i lysken som til tider gjør at jeg nesten ikke klarer å gå. kjedelig med sånn nå rett før jul ja.. men men.. har fått rydda litt. tar rom for rom, går gjennom alt så vi får kasta det vi ikke har bruk for. og det har vist seg og bli mye det..hehe har ei som vasker lett over gulv og litt støvtørking og det er jeg veeeeldig glad for!!!

Skrevet

Jeg har også lavt blodtrykk, og lavere blir det jo i svangerskapet...

har også et undertrykk på mellom 50 og 60, men det har steget litt ettersom ukene har gått, var lavere i begynnelsen av svangerskapet.

Siden jeg allerede er vant til lavt blodtrykk pleier jeg ikke å hive meg opp fra liggende til stående i utgangspnktet, da går jeg rett i gulvet. Så det er ikke så mange ekstra hensyn jeg tar, men kjenner jeg er kraftløs, svimmel og til tider uvel. Synes likevel det går greit, må være glad det er lavt og ikke høyt blodtrykk jeg har arvet. Mamma er nemlig akkurat som meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...