Gå til innhold

Julegodt tråd =))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte lage godiser med ungene i år.Å smarting som jeg er vil jeg ha deres beste oppskrift =))) he he he

Selv skal jeg lage drops og gi som tillegg i diverse gaver.

Men vil ha mer her hjemme.

Finn frem boka og del med meg...Om du vil da ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her lages det marsipansnadder, gjerne med sjokolade og annet snadder. Risboller og delfiakake inngår også i snadderkategorien. Samt karameller:-) Men i fjor tok svigermor "over" karamellagingen" og tok nesten livet av hele porsjonen......hahahaha:-)

Ellers er jeg avhengig av konfekt, helst Kong Haakon, for det er barndommen min:-)

Og gjerne Anthon Berg Jordbær i Champagne, og After Eight. Det er litt jul ja:-)

Nøtter tror jeg nesten jeg slutter med i år, pga allergi på eldste. Og kransekaken må hun holde seg langt unna!!!

Skrevet

Jeg har store ambisjoner hvert år, men ender opp med det samme hver gang: pepperkaker(masse!) og marsipankonfekt som vi farger med forskjellig type konditorfarge, lager kuler og trykker nedi non-stop og mokkabønner, eller smelter nougat og dypper marsipankuler nedi og så lar dem stivne.

Og så må det være polkagriser; i år kjøpte jeg dem da vi var i Astrid Lingrens värld i sommerferien.

Men jeg mener å huske at vi hadde en sånn tråd i fjor med massevis av oppskrifter på, inne på modnesiden? Noe for nancy Drew, kanskje...? c",)

Skrevet

Fløtekaramellene til min Kjære er de aller beste, sånn helt objektivt sett:-D

Men oppskriften må du vente med til han kommer hjem, for han har den i hodet.....

Ellers kjøpes det konfekt her, vi lager vel egentlig bare karamellene selv vi.......tror jeg...., nei risboller lager vi også. Så at det hadde kommet type ferdigpakke med risboller, men det må da ta omtrent like lang tid. For risboller er jo gjort på sjviskommasvusj:-)

Ellers er det meste å få kjøpt.

Skrevet

Eh..........kanskje ikke......;-D Nancy er syk og orker ikke akkurat nå.....nå har jeg akkurat hatt meg en liten dupp igjen skjønner du. Er litt av og på hele døgnet nå...

Skrevet

Syns det er litt kos å lage litt godis hjemme jeg.Men drops blir for kjedelig =)

Men jeg får se hva som skjer.Det dukker vel opp noen lyse ideer oppi topplåkket håper jeg.

Skrevet

Jeg har ingen glupe tips her, men vil gjerne lese om all godisen :)

Nam nam, bare skriv på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...