Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Runder 30 uker i morra, og i går og til nå i dag så syns jeg det er vanskelig å puste. Dvs det er ikke sånn direkte _vanskelig_ men pusten min er sånn anstrengt hele tida. Tidligere har jeg vært sånn når jeg har hatt kynnere, men nå er jeg sånn uavhengig av om magen blir hard. Blir til at jeg trekker dype magadrag flere ganger og det var skikkelig kjipt å skulle sove i går kveld (tok lang tid før jeg sovna, er jo i tillegg ikke så mange stillinger å velge mellom + at jeg får vondt i hoftene av å ligge for lenge på hver side). Er det dette greiene de snakker om at man kan få når man ligger på ryggen - at blodet ikke får strømme fritt pga vekten av livmor? Men da er det jo i så fall rart at jeg også har det når jeg sitter helt vanlig, muligens litt mer bakoverlent enn jeg pleier pga magen. Eller er det noe annet jeg kan/bør tenke på?
tara_77 Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Hei på deg:) jeg hadde også "pustevansker" fra rundt uke 30 ....off.... tungpustet,,kortpustet...også måtte jeg ta sånne stoooore pusteinnhaleringer så det virket som jeg stadig sukket oppgitt liksom hehehe.... og det ga seg ikke før i uke 37 her.......Legen sier det er pga magen er så høy og man begynner å bli så stor at det presser på ribbein og lunger så derfor er det vanskelig å puste.......det andre du nevner ang å ligge på ryggen er livmorhals strengen som blir strukket pga det du nevnte og at man i mange tilfeller kan få svimmehets anfall pga blodstrømningene blir svekket pga trykket mot denne,,,,noen kan også oppleve kvalme pga dette.....Det hjelper dog å dytte dynen godt under magen når du ligger på siden ..får god støtte og jeg pustet iallefall lettere....lykke til:) jeg har nå bare 14 dager igjen
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2008 Sukke oppgitt, ja - der sa du det ) Ser/høres jo fødeklar ut med den prustinga mi, hehe. Da får jeg bare puste i vei og vente på "magefall" - *sukk* det er jo lenge til! Tusen takk for svar, og tips om dyne (tror jeg må kjøpe meg dobbeltdyne - til å ha alene)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå