Gå til innhold

Sjalu på min graviditet..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, håper på gode svar og løsninger om dette..

ei i familien til min sambo prøver å bli gravid. hun har prøvd en stund. men det er egentlig hemmelig, og det er få som vet at de prøver, ikke skal noen vite det heller. treffer henne bare i familiesammenkomster.

jeg er gravid og skal ha i april, har stor, synlig mage.

sist vi traff henne, virket hun nesten sur på både meg og sambo, og gratulerte ikke oss engang. hun snakket bort temaet graviditet, dersom det kom opp, når hun snakket med oss..!!

vi antok at hun var på en måte sjalu eller sur for at vi var gravide, og ikke hun.

det jeg nå tenker på, er hvordan dette blir i jula, da treffer vi henne igjen, med enda større mage...

hva tenker dere, skal jeg bare "drite" i henne og snakke om det jeg føler for, i og med at vi "egentlig ikke vet om" at de prøver å bli gravide...?

eller bør vi ta hensyn til det....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt ann på om du liker dama eller ikke?

Du trenger kanskje ikke BARE prate om at du er gravid med henne da, går jo ann å ha andre samtaler selvom man er gravid..

Men trenger ikke bytte tema hvis hun blander seg i en samtale som allerede handler om babyen :)

Er litt sår på at jeg ikke blir gravid selv, men anstrenger meg til det ytterste for at mine gravide venninner ikke skal merke det..

Idag skal jeg tilogmed begynne å strikke et teppe til den ene babyen!

Hmmm, litt avsporing, men poenget er vel at hvis du ønsker å ha et godt forhold til henne, så ta LITT hensyn.. Det er naturlig at samtalen omhandler graviditeten og babyen, men kanskje ikke hele jula?

Skrevet

Jeg har selv vært i situasjonen da vi prøvde og hadde prøvd lenge uten å lykkes, så kom flere av våre nærmeste å ble gravide før oss.

Det er sinnsykt tungt psykisk å gå sånn og ikke klare det mange andre klarer,og det sliter på både humøret og alt annet......

Hun mente sikkert ikke å være sur,men skjønner at hun ikke hadde så veldig lyst til å prate så mye om det.

Jeg synes ikke du skal drite i henne,men du kan jo samtidig prøve å ikke gni det inn... Skjønner godt at du vil prate om graviditeten din osv,og det må du få lov til!! Men samtidig tenke på hvor tøft hun garantert har det,så det går an å prate om andre ting også:)

God jul til deg og alle dine, dette går seg til:)

Skrevet

kan godt hende det er vansklig for henne å se deg gravid når de har prøvd lenge selv og ikke får det til.

Så kan være hard å sitte å høre om din graviditet visst hun sliter selv og ønsker inderlig å være gravid selv.

Kan iallefall prøve å begrense litt da kanskje og tenke litt på henne? greit du likssom ikke vet det, men du vet jo om det likevel..

Og klart du har jo så klart lyst å fortelle om graviditeten og den kommende babyen selv. Ikke lett dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...