Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Har lagd sjokolademakroner, og da bruker jeg kun eggehvitene. Noen gode tips til hva jeg kan gjøre med plommene, eller er det bare å kaste dem?
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Det er ikke så lenge siden det var noen som la ut en eksakt helt lik tråd. Søk den opp, så kanskje du finner den. =)
Mamsen og lillegutt Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=12234
Odine! Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Spaghetti carbonara i morra. Eller slenge dem i ett eller annet bakverk som da blir ekstra godt1
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2008 Takk for tips! Da skal jeg prøve det i morra. Men det står i den oppskriften at jeg skal ta det i ildfaste porsjonsformer. Har ikke det, men det går kanskje greit med vanlig ildfast form?
mastermind Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Oste-is-kake:-) 4 eggeplommer og 2 dl sukker piskes til eggedosis. Pisk i et beger philadelfiaost. Pisk 3dl fløte og 1 ts vaniljesukker til krem. Bland osteblanding og krem forsiktig. Knus digestivekjeks så fint som mulig (ha i plastpose og knus med kjevle) og legg i bunnen av en paiform eller annen egnet form med kanter, hell isen over, og strø over et lag med kjeks. Frys. Ta ut 15 min før servering. Jeg bruker både paiform og porsjonsformer(blir ca 6 små former/skåler). Supre å ta ut om du får uventede gjester, og porsjonsformene er farlige:-) Så lett om du har lyst på noe godt....
Mamsen og lillegutt Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 har du ikke noen kaffekopper som tåler varme? det tror jeg vi brukte på skolen når vi skulle lage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå