Gå til innhold

sykemeld eller egenmelding på barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var hjemme fra jobb på fredag pga sykt barn, så typisk at mitt andre barn var syk i dag, og jeg måtte være hjemme fra jobb igjen.. er det lov å bruke to egenmeldinger da, el må en ha sykemeld da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke i min jobb (kommunen). Må ha sykemelding etter 3 dager uansett.

Skrevet

Hvis du personlig er sjuk på ein fredag og er heime fra jobb så teller lørdag og søndag av ein tredagars egenmelding og du må da ha sjukemelding fra mandagen av, da teller ikkje egenmeldinga di.

Har du sjuke barn så går det av dine sjuke barn dagar, det går da ikkje fire dagar av dessa når du er heime fra jobb på fredag og har fri til vanlig på lørdag og søndag, og heime att på mandag med sjukt barn att.

Det er to sjuke barn dagar av dei du har.

Og du får ikkje sjukemelding når barnet er sjukt, det er ikkje du som er sjuk og sjukemelding er personlig på lik linje med tredagars egenmelding.

Skrevet

Du kan ikke få sykemelding på grunn av sykt barn, men noen arbeidsplasser krever bekreftelse fra legen hvis barnet har vært sykt sammenhengende i flere dager. Uansett så er det ikke her samme barn og det blir jo en ny sak hvor i dag var dag 1.

Skrevet

Dette regnes som to enkelt dager. Det er også permisjon med to forskjellige barn.

Det regnes som to dager og du trenger ikke legeerklæring.

Skrevet

Hvis både mor og barn er syke, tar man det på "egen sykdom" for å ha litt syke barn-dager i bakhånd.

Min arbeidsgiver tillater ikke at jeg er hjemme med sykt barn mer enn tre dager uten sykemelding på barnet(eller bekreftelse på at det faktisk er for sykt til barnehagen). Fraværet går allikevel på sykt-barn-dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...