Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Jeg bare lurer. Hva er vanlig? Hva er vanlig akseptable kontakt mellom samboer og biomor? Meg og min eksmann har kun kontakt stor sett på mld og telefon når det gjelder barna. Men det er lite. Men jeg blir usikker på den kontakten min samboer og biomor har. De har tydelig daglig kontakt. Han sier at det er kun ting som gjelder barna. Huff, blir så usikker. Hva mener andre?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Hver dag? Hvorfor? Hva kan være viktig hver dag? Det er jo skole/barnehage og middag, venner og leggetid på hverdager. Her har sambo kun kontakt ang henting og bringing eller når de må gjøre om på avtaler. Er det sykdom eller andre ekstraordinære ting så er det selvfølgelig mer kontakt, men det blir jo unntaket.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 det er jo fint praktisk mulig å ha kontakt om barna hver dag, men det er vel temmelig poengløst når en går fra hverandre. en går vel fra hverandre fordi en ikke ønsker å leve sammen. det er jo ikke nødvendig, og det er jo veldig uheldig for de nye forholdene. varselklokker bør begynne å ringe. ikke nødvendigvis fordi de ønsker tilbake til hverandre, men fordi det er umulig å få til et nytt forhold med den usikkerheten og irritasjonen som knytter seg til dette. det har med respekt for den nye å gjøre. og det er faktisk helt unødvendig, det er sikkert bra på mange vis. men her i livet er vi jo nødt til å velge, og av og til må vi velge bort noe.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Ja, dette er virkelig et aktuelt spørsmål. Jeg har skrevet tråden "jul med mamma og pappa" her på forumet, og sliter også med at sambo finner det helt uproblematisk å omgåes og ringe sin eks i hytt og pine. Jeg føler det litt som om han ikke klarer å sette et før/nå skille, men sveiser det sammen til en salig suppe. De har vært gift i 15 år, så jeg sliter virkelig med å rive over den navlesnoren. Problemet blir når jeg føler at det er bare jeg som vil rive den over, han synes det er helt greit at den er der. Er egentlig helt trygg på samboeren, vet han aldri går tilbake til henne - og aldri fra meg. Men alikevel synes jeg det er plagsomt at han skal være så involvert i eks. Det blir litt sånn at han sidestiller henne og ungene, og at å begrense kontakt med henne vil si å skyve ungene ut på sidelinja liksom.... skjønn det den som kan. Har det på samme måte som deg med min eks, vi snakker kun sammen når det er nødvendig. Verken han eller jeg har behov for noe mer, og jeg føler ikke at jeg har noe med ungenes liv hos faren å gjøre - så lenge de kommer fornøyde tilbake og vi er enige om enkelte nøkkelting. Men hos sambo og eks så ringes det for hver minste ting, tror faktisk nesten de ringer mer enn meg og sambo. Om skoleavslutninger, hva skal vi gjøre ang tenåring og fest, orging rundt jul, klær og utstyr, you name it - de finner alltid noe å dille om.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Hei. Synes nok det høres litt slitsomt ut ja, men er det ikke det som kalles delt foreldreansvar da? Her i gården har visst ikke sambo noe han skulle ha sagt. Alle besluttninger blir tatt av mor uten noen som helst "rådslaging". Far må bare punge ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå