Bring_it_on!!:)) Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Det må du nesten føle på selv.. Mini har hatt 40 i feber han uten at jeg har gitt paracet.. Men om han har 38.5 i feber og gir utrykk for smerte gir jeg.. Jeg ser ikke alltid så nøye på tempen.., men heller almenntilstanden.. =)
i kvitt og svart for alltid <3 Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Jeg ville ha gitt paracet, men legen sa til meg sist at man egentlig "aldri" trenger å gi det. Viktigste er at de får i seg veske
TurboPrinsessen:-) Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Snuppa vår har vært oppe i 39.9 uten av vi ga henne febernedsettende. Du må nesten se an allmenntilstanden hennes. Feber får man jo når kroppen prøver å ordne opp i noe selv.. Hun skal jo ikke ha vondt selvfølgelig...
velsignet med to Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Se an allmenntilstanden. Jeg ville gitt til gutten min hvis han hadde 39,5 når han skulle legge seg.
St.Sunniva Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2008 hun har egentlig vært i fin form i dag. Fikk en paracet i morges, men da hadde hun 40 i feber. Men blir så mye bedre humør og virker generellt bedre om hun får. Vet jo at man helst skal drøye lengst mulig, men liksom hvor lenge. Hun har drukket MASSE i hele dag...veldig mye mer enn vanlig iallefall, og hun drikker mye til vanlig også. Men hun ville ha over seg dyna nå da, så det virket jo som om hun frøs...selv med nesten 40 i feber.
Vibe80 Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Jenta mi på ett hadde 39-40 i feber i 5 dager og jeg gav ikke paracet. Nå er jeg litt motstander av å bruke det da jeg synes alt for mange bruker det med en gang barnet får antydning til feber. Se an allmennetilstanden, så lenge hun ikke er helt slått ut eller lett får feberkramper trenger du ikke nødvendigvis gi paracet. Sørg for rikelig drikke og kle av for å kjøle ned. Observer bleiene at de er tilstrekkelig fulle med urin. etter 3 dager med feber anbefales det en crp hos legen for å utelukke bakteriell infeksjon. Vanligvis er det virus som herjer i kroppen når de små er syke.
St.Sunniva Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. desember 2008 Nei, jeg vil jo helst ikke gi mer enn nødvendig jeg heller. Men føler at jeg blir liggende litt våken fordi jeg er redd for at tempen skal bli for høy.
Vibe80 Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 Husk det skader ikke om du gir en paracet:) En gang i blant har ingenting å si.. Bli noe annet om en er hysterisk og sitter klar med paraceten for hver minste ting.. Gi en paracet om du er engstelig for formen. Hilsen sykepleier
St.Sunniva Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. desember 2008 Takk :-) Hilsen førsteårs sykepleierstudent (som kanskje burde visst dette..hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå