Melkedrøm Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Satt akkurat å så på tv2 nyhetene, der de viste filmen som en tv2reporter (etter hva jeg fikk med meg) hadde filmet av en som ble grisebanket. De filmer at han blir sparket, det siste sparket treffer skikkelig hardt i hodet så offeret blir liggende, mens gjerningsmannen går sin vei. Hvordan i alle dager kan folk bare filme noe slik, for så kjøre sakte forbi å filme stakkaren som ligger igjen livløs på gata?? Jeg kjenner jeg blir helt kaldt nedover ryggen! Er det virkelig et slikt samfunn vi vil ha??? Burde vært straffbart- eller kanskje det er det også?.. Håper inderlig jeg ikke treffer på slike personer om jeg skulle bli utsatt for noe slik..
Odine! Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har ikke sett dette innslaget, men det er ikke alltid bare-bare å gripe inn hvis det er aggressive voldsutøvere, og man selv er en person. Men man bør absolutt hjelpe til når offeret ligger der alene igjen.
Gjest tidelitu=) Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Det er helt sykt. Hørt mange historier, bl. a om en tunnell som veivesenet overvåket av tekniske grunner, hvor det skjedde en ulykke som utviklet seg til brann. Ingen ringte til brann eller ambulanse, derimot fikk media masse tips de neste minuttene.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 tenker litt det samme som pila jeg altså! Jeg hadde nok ikke hoppet utav bilen og løpt bort, så redd er jeg for å få bank selv! Reporteren skaffet jo politiet gode beviser ved å filme, så noe godt kom det jo utav det...
mamman til to gutter Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Det er jo bra han hadde vett nok til å holde seg i bilen og filme det! Hvis han hadde gått ut,så hadde han ikke hatt noen garanti for at ikke han hadde blitt slått også og jeg tar det som en selvfølge at han ringte politi/ambulanse i tillegg til å filme.
Gjest -<<- Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Det er vel ikke usannsynlig at det ble gjort. Men HI klager over at vedkommende ikke "griper inn." Å ringe noen er vel knappest en inngripen i en situasjon.
Trulte76 Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 visst det er det jeg har fått med meg, så kjørte hn etter gjenrningsmannen menst han kontaktet politiet, for man skal ikke gripe inn, men tilkalle politiet og følge etter gjrningsmannen. de var jo 3 stk der da, så reporteren hadde nok risikert å blitt grisebanket selv. Hadde han ikke gjort det han gjorde hadde nok gjerningsmannen gått løs enda..
Melkedrøm Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. desember 2008 Det jeg tenkte på var mest etter at gjerningsmannen hadde gått, det så ut som han som banket han gikk andre veien enn reportern kjørte, sier nå bare jeg.. Men kanksje jeg så feil.. Virket bare så fryktelig når de filmet han som lå der, mens de bare kjørte forbi. Men om de kjørte etter grisebankeren så blir det jo en smule bedre. Vet ikke selv hva jeg ville gjort, men er nesten redd for at jeg hadde prøvde å hjelpe han som ble banket- antagelig ikke så lurt jeg vet, men slik er virkelig noe av det værste jeg vet.
Hikken Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 Han ringte tilpolitiet og fulgte etter drittsekkene med bil, og det sørget for at de ble tatt av politiet. Hadde han prøvd å blande seg hadde han sikekrt blitt smurt utover asfalten han også.
Kakeåndsen Skrevet 8. desember 2008 #12 Skrevet 8. desember 2008 Gjerningsmannen hoppet inn i en taxi, og reporteren fulgte etter og ringte politiet. De fikk tatt han.
storebror og junibaby=) Skrevet 8. desember 2008 #13 Skrevet 8. desember 2008 han ringte politiet og fulgte etter noe som gjorde at han ble tatt. OG det hadde kommet en vekter som ble hos den skadde til ambulansen kom,.
olla Skrevet 8. desember 2008 #14 Skrevet 8. desember 2008 Fikk du med deg alt? Han har ringt 112 og fått STRENG beskjed om å IKKE gjøre noe. Det er et eks på en som hadde gjort det for npen år siden, han drepte de. Reporteren ringte 112, etter å ha fått en vekter til å ta seg av den skadde. Fulgte etter mannen, som tok en taxi, og ved denne reporterens hjelp fikk politiet tatt gjerningsmannen. Hadde han ikke fulgt etter, sier politiet at gjerningsmannen mest sannsynlig ikke hadde blitt tatt.
Melkedrøm Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 8. desember 2008 Oki,troen på menneskeheten steg et par hakk etter å lest innleggene her Fikk ikke med meg alt de sa på tv, men så filmen. Ble en smule giret over det jeg så- det må innrømmes. Uansett bra det gikk så bra Utrolig hva folk kan gjøre mot hverandre
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #16 Skrevet 8. desember 2008 Hehe, du spurte bare om hva "du ville gjort?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå