Gå til innhold

noen spm til etter fødselen..:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge blør man etter fødselen?

jeg blør ennå, og er 8 dager siden prinsessa kom..

er det dette som er opp til 6 uker?

hvor lenge sitter stingene i?

når kan man begynne på sex-livet igjen?hehe:p

når begynte dere som har født å gjennoppta sex-livet?

Mvh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei og gratulerer med lillejenta!

Jeg blødde mest på sykehuset, så avtok det gradvis, men jeg brukte truseinnlegg helt til seks uker etter fødselen, faktisk. Men det er mange som slutter før det! Du kommer ikke til å blø som du gjør nå, det avtar ganske fort.

Hvis du ble sydd med sånne sting som går bort av seg selv, mistet jeg disse etter ca en uke, tror jeg.

Det er anbefalt å bruke kondom de første seks ukene etter fødsel pga infeksjonsfare. Ellers kan dere prøve når du føler for det. Vi prøvde allerede etter to uker, men det gjorde litt vondt...

Lykke til videre!

Skrevet

Jeg blødde bare i 11-12 dager tilsammen, sydde "5 sting i to lag" (iflg journalen - hva nå enn det betyr). Litt usikker på hvor lenge stingene sitter i, men jeg våget meg ikke på noe sexlivtesting før etter 6ukerskontrollen hos legen. Var ikke så voldsomt godt da heller (kjentes ut som jeg hadde en granbargrein oppi dåsa da han var inni meg til tross for god "smøring"), men noen mnd etter fødsel ble det plutselig bedre enn før jeg ble gravid :o)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Gratulerer med jenta! =)

Jeg blødde lenge, tror det var nesten 2 mnd. Det vanlige er vel opp til 6 uker.

Jeg tok KS, og de stingene ble fjernet etter 10 dager. Hvor lenge du skal ha dem i burde du ha fått beskjed om på hjemreisesamtale. Ring føden hvis du lurer.

Man kan vel begynne med sex og sånt så fort man føler seg i form til det etter at man har kommet seg etter renselse og sting. Opp til deg, vil jeg mene! Men vær obs på at hormonene kan kødde litt med kroppen din, så ting kan føles litt sårt og ømt - selv om hodet ditt har lyst er det ikke sikkert at kroppen din henger med i svingene i starten.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

HAHAHA, Yaddaline - "granbargrein oppi dåsa"!!! Fantastisk beskrivelse! *ler høyt* =D

Skrevet

Heisann, og gratulerer med litj-pia :-)

Det er vanlig å blø i ca 6 uker, men ikke bli overrasket om det blir litt mer eller litt mindre.

Stingene sitter vel i 1-2 uker også løser de seg opp av seg selv.

Du kan sette i gang med sexen så snart du er klar. Dersom dere skal ha sex før renselsen er ferdig bør dere bruke kondom pga infeksjonsfare hos deg.

Jeg hadde så lenge vondt nedentil etter fødselen at det tok ca 4 mnd før jeg turte å prøve på noe som helst. (Og etter 8 mnd funket det så bra at jeg ble gravid igjen ;-))

Skrevet

Jepp føltes mest sånn, hehe. Ikke like morsomt mens det stod på da *ler*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...