Gå til innhold

Styrtfødsel og valg av fødested...hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Er i uke 30-31 nå,og tenker veldig mye på dette med fødselen. Som førstegangsfødene for 2,5 år siden hadde jeg en styrt fødsel,2 timer og 45 min, det fra jeg fikk første ri til hun var ute. Da var jeg på sykehuset da det startet,men nå bor jeg over 1,5 ime unna sykehuset og er så redd for hvordan det skal gå...blir jeg å føde hjemme,i bilen evt sykebilen eller er jeg så heldig at jeg rekker sykehuset...

Kan dra til mamman min som bor like ved sykehuset i en annen by,men kan jo risikere å måtte bli der en stund,men mann og en liten datter,og ser ikke for meg at det blir så avslappende....

Hva skal jeg gjøre,satse på å rekke sykehuset fra her jeg bor eller dra til mamman min i en annen by over 2 timer unna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Har samme "problem" som deg.. Min andre kom på 1t 45min.. Fra 0cm.. Var da på sykehuset fordi jeg trodde det var igang, noe jordmor ikke mente.. Halvtimen etterpå sa det bang.. Og etter kort tid var han ute.. Med første gikk det også fort. Ble satt igang og var derfor på sykehuset.. Denne gangen må jeg regne med at det tar like kort eller kortere tid, kan jo være en liten luring da..., men har iallefall laget avtale med jordmor om at ho kommer hit med sykebil og drar sammen til sykehuset, 1times kjøring.. Dersom ho ser at det tar kort tid stopper vi og gjør oss ferdige, sambo som kjører bak hopper inn og får delta.. Så drar vi videre til sykehuset..

Hvis jeg var deg ville jeg tatt det med ro hjemme.. Man vet jo aldri når, hvor eller hvor lenge det tar.. Og dessuten er det vel sånn, har det blitt meg fortalt, at styrtfødsel meget sjelden er kompliserte.

Snakk med jordmor, hør om ho er villig til å komme på kort varsel, kanskje vil ho være med på hjemmefødsel? Det vil ikke min så denne jenta blir nok født i sykebil... Eller ho blir den som det tok lengst tid å føde..

Ble du satt igang sist? Kan jo være derfor det gikk så fort?? Trenger ikke bli sånn nå..

Skrevet

Nå har jeg vært i gjennom to styrtfødsler og kan si litt om det.

med min første så rakk jeg akkurat sykehuset, ikke fordi jeg bodde langt unna, men vi sto fast i rush trafikken av alle ting. Bodde bare to min unna sykehuset og trodde det skulle gå greit å kjøre selv.. Mannen vel og merke. Sååå feil kan man ta.

Min andre fødsel så bodde jeg ca 1 time og 15 unna, uten andre biler på veien og om fartsgrenser skulle følges.

Rakk å være på sykehuset i en halvtime til vesla ble født grunnet en taxisjåfør som trodde at jeg virkelig hadde såååå god tid på meg.

Denne gangen skal jeg føde på et sykehus ca 20 min unna siden jeg nekter å føde i en bil midtvinters. Har byttet sykehus underveis her.

Synest du skal snakke med lege om dette her, evnt ta deg en telefon til sykehuset og snakke med de. har hørt om de som skal føde som faktisk både blir innlagt og i gangsatt når det er spørsmål om styrtfødsler og det å ikke rekke frem.

Det er i alle fall mitt råd.

Lykke til forresten. Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...