Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Tenker jo da på om den holder til julekvelden:)
-MtG- Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Tror den holder i en evighet jeg om du har den i kjøleskapet. Er ikke akkurat laget av ting som går ut fort på dato:) Når jeg bodde hjemme så husker jeg vi gikk og smaska på den kaka leeeenge.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2008 Rå egg? *måsjekkeoppskriftenengangtil* Thanx:)
-MtG- Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Ojoj, det visste jeg faktisk ikke, men egg holder jo i en halv evighet de også , ihvertfall når de er inni skallet sitt:) Nei, ikke stol på meg, Cat.
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Kjenner jeg ble litt kvalm nå bare ved tanken på delfiakake.....
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2008 Hehe, den er i grunn litt kvalmenes ja, men hører nå jula til alikevel synes jeg:)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. desember 2008 Frys den eller ikke frys den, det er visst det store temaet mitt i kveld;) Takk for godt tips, da kan jeg hive den i fryseren:)
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 oppskrift? dette må jo være den ideelle kaken å "bake" til jul når man ikke har komfyr som funker
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 200 g Freia Dronning sjokolade 4 ss sterk kaffe 250 g Delfia fett 2 egg 2 ss sukker 1⁄2 dl cognac/whisky 2 stk Kvikk Lunsj XXL 2 stk Kvikk Lunsj 100 g marsipan, rulles til en pølse 1 pose Freia Cocktailbær 2 poser Freia Gelépynt Kle en liten brødform med bakepapir. Finhakk sjokoladen, smelt den i vannbad, tilsett varm kaffe og rør den glatt. Smelt delfiafettet ved svak varme og avkjøl. Visp egg og sukker til eggedosis, bland inn sjokoladeblandingen. Spe i delfiafettet, litt av gangen under stadig omrøring. Visp til det blir en jevn og glatt røre. Bland inn cognac/whisky. Legg røren lagvis med Kvikk Lunsj, marsipan, cocktailbær og gelépynt. Oppbevares i kjølskap eller fryser. Ved servering skjæres kaken i tynne skiver.
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #12 Skrevet 8. desember 2008 ...og må vet vi hvordan prikkpunkter ser ut på Dib - fra Word. Hahaha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå