Reveenka Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Jeg så på Joanna Lumleys program om jakten på nordlyset i går - det var helt fantastisk, pass på å få med dere reprisen 1.nyttårsdag hvis dere får til! Jeg har sett nordlys - men nå er det jammen noen år siden sist, og det jeg så nådde aldri opp til det jeg kunne se på tv i går kveld, gitt! Skulle ønske sånne programmer gikk litt tidligere på kvelden, så jeg kunne latt revungene sett dem. Istedet surfet vi på nettet og leste litt om nordlys i dag, og så får de heller se reprisen når den kommer, da er det jo juleferie og ingen må tidlig opp dagen etter c",)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Så ikke programmet, men har sett nordlys flere ganger og det er fantastisk. Tok også med meg eldste for mange år siden. Det var et helt spesielt lysfenomen midt på natten og vi planla å stå opp og kjøre langt innover i skauen utenfor byen og bivåne det hele. Det gjorde vi og fikk samtidig ulveuling på nært hold. Det er den mest ekstreme naturopplevelse jeg noensinne har hatt og jeg var yr i dagesvis etterpå:-) Og hun eldste, ja hun ble mest redd for ulven, selv om mamman er tilhenger av å la ulven leve og greier......men ikke alltid vi klarer å påvirke positivt!
Karomamma Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Nordlyset er helt utrolig!! Fikk ikke sett programmet (litt for tidlig på kvelden for meg...), men skal prøve og huske på reprisen. Synes det er moro å se slike programmer sammen med halvstore unger! Samme gjelder Newton, det er en høydare!! Her hos oss er det flaggermusjakt på nattestid... Gleder meg til vi kan dra på det, bare hun ikke blir redd, hun også
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Ja det var et kjempefint program:-) Selv om jeg stadig ventet å se henne med halvsløvt blikk og sjampisglasset i hånda.....(absolutely fabulous) Men for et nordlys, ble helt bergtatt jeg...... Og hun var så fin da hun skulle legge seg i snø/is-hotellet:-D
Reveenka Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2008 Hehe, ja det hotellet var jammen utrolig! Fikk lyst til å dra dit jeg! Vi har forresten noen venner som bor på Svalbard, så vi snakker om at vi har så lyst til å dra opp og besøke dem en gang - det hadde vært en fantastisk opplevelse, tror jeg!
Karomamma Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Hvilket hotell var det? Jukkasjaervi? Svalbard kan anbefales!! Kaldt som fy på vinteren, men veldig spennende og moro
Reveenka Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2008 Fikk ikke med meg hva hotellet het, men tror det var i NordNorge det hele foregikk. Har hørt at det fins et sånt nordpå som ofte refereres til som ishotellet eller noe sånt?
♥Snulder Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Nordlyset er et bergtagende naturfenomen!! Vakkert!!! Skal prøve å få med meg reprisen!
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 Åh,det gikk jeg glipp av!!! Nordlyset er vakkert ja,og skummelt ;o) Da jeg vokste opp leste jeg ei fortelling eller hva det var,om nordlyset og to hvite hester som kom med ei vogn og tok deg med...Kan si at beina skalv der jeg ofte gikk alene i mørket.Titta skeldent opp før jeg var hjemme=D Å mormor var den som skremte meg aller mest. =)) Hun beviste at man kan "kalle" på nordlyset.Vi gikk ut og hun vifta med et hvitt plagg.Å da så man det bevega seg og liksom kom lengre mot oss =)) Har aldri i verden vært så redd jeg,hehehe.Å jeg har gjort det selv,og det samme skjedde.=))) Tenk å kunne vært hjemme nå å fått med seg alt dette jeg lengter slik etter...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 9. desember 2008 #10 Skrevet 9. desember 2008 He he he, ja hun snakket med flere samer ang. nordlyset. Og fikk beskjed om å ikke snakke for mye om det, for da kunne hun terge nordlyset og det var ikke heldig. Overtro.....??? Næhei.......
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #11 Skrevet 9. desember 2008 Ja,er mye overtro om dette lyset =) Men det er gode minner for meg å,hehe. Men om du prøver,så vil du sikkert se at det skjer.=0) men den historia var i et blad storebror kjøpte.Å lita som jeg var så slukte jeg alt som "sant" ;o) Men jeg er bergtatt av nordlyset.Det er så vakkert at man kan få helt vondt.
Reveenka Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 9. desember 2008 http://lofo.no/youtube/?ID=651 Prøvde å finne programmet hennes på bbc, men det er ikke lenger tilgjengelig. Fant litt annet nordlys istedet som vi får trøste oss med c",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå