hinkelpinkelstinkel Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Så deppa!Vet ikke hva jeg gjør her på denne siden lenger...Visste jo at det var ganske vanlig å abortere de første ukene, men rart når det skjer likevel..Hadde jo så mange drømmer og forventninger..Vips så er alt borte.. Begynteå blø ltt i går. Var inne her og ble beroliget med at det var ganske vanlig. Økte på i natt og blør mye enda. Klumper som kommer ut, og svake menssmerter. (tak i ryggen på en måte) Ringte til legen, men følte jeg fikk veldig lite informasjon. Måtte komme innom om en uke for å sjekke. Sjekke hva da??Alt håp er vel ute??Uansett om jeg er så og si skråsikker på det, hadde det vært deilig å få det 100% bekrefta eller avkrefta.Er jo en ganske stor ting det dreier seg om altså. For meg..Men vet jo at jeg ikke er verdens navle, og leger og sykehus har selvfølgelig mye å gjøre... Vet ikke helt hvorfor jeg skriver, men kan jo spørre dere om en ting.. Hvor lenge varer en abbort?Hvor lenge vil jeg blø og vil det gjøre mer vondt etterhvert..?En del redd også oppe i dette..I tilegg til å være veldig trist.. Er (må vel kanskje si var) i uke 9..
Anita*født* Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Jeg blødde som en vanlig mens jeg da de ganger jeg har mistet.Ene gangen var det skikkelig rire mens føste gangen merket jeg ikke noe. Tror dette er veldig induviduelt. Klart det er trist,men tenk på at naturen tar seg av de svake på en måte. Kan jo være alt er bra oxo,hadde tatt en tlf til sykehuset jeg da sagt er 9 uker blør en del ønsker komme sjekke,da får du det,så slipper du lure så lenge=) lykke til
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Huff, stakkar deg! De to gangene jeg har mistet, har jeg hatt kjempevondt i ryggen, og blødd masse klumper. Blødde vel i ca halvannen uke begge gangene.. Ring sykehuset og få en UL.. Lykke til!!
hinkelpinkelstinkel Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2008 Takk for svar:) Kanskje en ide å ringe direkte til sykehuset ja..Bare for å bli ferdig med det, og komme meg videre..Så slipper jeg å vente..Må jeg ha utskrapning tror du?? Som sagt er jeg rimelig sikker på at det har gått galt..Kom nettopp en veldig stor klump ut.. Du har nok rett i at det er naturens måte å ordne opp på..Har sikkert vært noe galt med min lille spire..Det kjipe er bare det at jeg har brukt 1,5 år på bli gavid:(
mamma og my Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 kan være lurt å ta kontakt med sykehuset siden du har kommet såpass langt. Jeg blødde mye og hadde kraftige smerter tre-fire dager, og mindre etter det. Blødningen skal bli svakere etterhvert. Etterpå var jeg temmelig utmattet, og har vært sykemeldt en periode.
hinkelpinkelstinkel Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2008 Takk for det..!skal ringe imorra tidlig. Er liksom noe med å få et endelig svar..Merket at en liten stemme surrer langt bak i "der" og visker "tenk hvis"...osv
babylovve Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 Håper du har fått en ultralyd! Jeg har nettopp vært igjennom det sammen, var i uke 12... Det merkelige er at jeg ble roligere etter ul, selv om det viste seg å være en blighted ovum. Var på sykehuset idag for å sjekke om alt var ute . og det var det! jeg blødde masse og store klumper. Smerter i mage og rygg. Til slutt kom det en kjempeklump, som du også så... Innmari ekkelt og en traumatisk opplevelse. jeg trodde det var fosteret. men legen sa at det var morkaka. Høres ut som du også har fått ut det meste egentlig, selv om man aldri kan være sikker! har du fått ut morkaka så slipper du nok utskraping. Det merkelige er at flere har blødd masse og allikevel beholdt fosteret! Så det er derfor man også må sjekke det... Man kan ha en tvilling der f.eks... Bare sier det, alt håp er ikke ute. Store klemmer!!!!!
annri 71 Mamma til 3. Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 Hei :-) Skjønner veldig godt at du er deppa, jeg har opplevd det samme som deg. Jeg har mistet tre og fått to barn, den tredje er på vei nå. Men før jeg ble på vei med nr. 2 mistet jeg i uke 8, jeg fikk undersøkelse på sykehuset med en gang og de sa der at hjertet slo og alt var bra....dette var en fredag, og jeg fikk ny time til sjekk på mandag igjen. Men i løpet av helgen blødde jeg bare mer og skjønte at jeg hadde mistet det....og det hadde jeg. Det var bare noen rester igjen som vistes på ultralyden. Ufattelig trist...men en godnyhet var at jeg hadde en mens etter det og ble så på vei med andremann...som er 2 år snart. Vi hadde også prøvd i 1,5 år og det å miste den som endelig var på vei var nesten et sjokk... Uansett, jeg hadde ikke så mye vondt (ikke hatt det noen av gangene) og jeg blødde ca 11-12 dager. Jeg har mistet annenhver gang og følger det "rutinen" så vil jeg beholde denne. Mistet en til da andremann var bare 9 mnd....ifjor høst. Uansett, lykke til (hvis det er noen trøst)
lioness* Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 Så trist at det ikke gikk bra. Har også prøvd i halvannet år (og mer enn det også) før vi ble gravide, så jeg forstår godt frustrasjonen din. Har hatt blødninger selv og vet ikke hvordan det går enda. Krysser fingrene for at en ny spire viser seg om ikke lenge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå