partyoffive Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 En jente/dame som jobber i barna sin bhg venter guttebaby. Vi har en guttebaby på 8 mnd, men vi er nye i området og kjenner ingen som har yngre el venter guttebaby - så vi har gitt henne flere ting; klær, en babybjorn (brukt til 3 babyer, men like brukbar). Jeg vet at hun sliter litt okonomisk, så jeg spurte henne om hun var interesert i og kjope vårt maxi cosi babysete som kun hadde blitt brukt i 8 mnd. Like fint som nytt, m/base og isofix, nyfodt innlegg til hodet, solskjerm....alt kostet oss nytt litt over 3200,-kr i mars 2008, hun gikk med på og kjope det til 15oo,-kr. Knallpris spor du meg! Vi alvtalte og den dagen jeg kom med setet tok hun imot, for så fortelle meg at hun desverre ikke kunne betale for om 3 uker!!! Oooookeeeiii sa jeg - hvis du da kan overfore så fort du får lonning. Jeg vet hun fikk betalt på fredag. Enda ingen penger på kontoen vår. Er ikke dette utrolig frekt? Hadde vi ikke trengt pengene hadde vi ikke gått gjennom bryet og selge setet. Jeg kunne ha lagt det ut på Finn og hatt det slogt på en dag, men jeg tenkte hun gjerne ville ha en god deal på et sete som var meget pent brukt, under 1 år gammel og som hun vet ikke har vært utsatt for ulykke osv. Personlig ville jeg aldri tatt imot setet også etterpå si; "åh - jeg kan ikke betale for om 3 uker. " Skikkelig irritert her. Hva synes dere?
Blåmandag¤ Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Litt kjipt at hun ikke sa noe med en gang, det kan jeg være enig i. Men det kan jo være at hun betalte på fredag og at det ikke har kommet inn enda.
Gjest mphs Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Da kan du kanskje minne henne på det. Eller så syns jeg det var mye du skulle ha for ett brukt sete. Det er ikke vanlig å bruke dette mer en + - 8 mnd uansett. Jeg har ikke tenkt å ta mer enn 500 kr når vi skal selge vårt.
Blåmandag¤ Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Akkurat det med knallpris var ikke jeg helt enig i heller.
partyoffive Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2008 he-he, mye? Et 8 mnd. gammelt sete som kostet 1599,- + BASE OG ISOFIX!!! Fikk du med deg det? kikk på Finn. Det er det de går for, og de fleste setene jeg så der var ikke bare 8 mnd. gamle. Vår gutt bytter nå bare 8 mnd. gammel fordi han er stooor, 12kg!!! De fleste babyer jeg vet om har ikke byttet sete n9r de er bare 8mnd gamle. Heller rundt 1 år. Hun jobber i en annen avd. enn hvor barna mine er. Men jeg har ringt og lagt beskjed for og minne henne på det, og hun unnlater og kontakte meg tilbake. Så hun har tydligvis ikke pengene...
Blåmandag¤ Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Finn er ofte overpriset, da. Men halv pris av ny pris sånn ca er vel ganske vanlig å selge brukte ting for.
partyoffive Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2008 Hvis det kostet 3300,- nytt - er ikke 1500 en bra pris hvis det ser helt nytt ut og er 8 mnd. gammelt? Det synes da jeg. jeg så noen rimelig slitne maxi cosi seter som hadde gått gjennom flere barn for samme pris. (også sete m/base + isofix)
partyoffive Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. desember 2008 ok - så min pris er 'bra'!?! Ikkesant? Men, uansett. Hun unnlater og betale........
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 Barnas Hus har hatt mange tilbud på denne modellen, vi kjøpe vårt for bare 999,- så jeg synes ikke du akkurat har solgt det billig. Men det er vel bare å minne henne på betalingen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 om hun fikk lønn på fredag så er det tross alt mandag i dag. det er fult mulig hun har satt over, men at det ikke har kommet inn hos deg enda
partyoffive Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. desember 2008 999,- er KUN for setet!!!!!!!!!! Du betaler 1599 for base m/isofix på barnas hus. Vi kjopte setet der i mars, og kjopte sete nr 2 der også. Og igjen, jeg HAR minnet henne på betalingen. Nevermind, takk for svar alle sammen!
partyoffive Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 8. desember 2008 så hun har hatt 3 dager til og overfore. Og, NEi, dette har jeg sjekket m banken. Overforingen vil 'synes' på nettbank m en gang i kursiv, men det kan ta lengere tid for den er bokfort. Men, jeg vil se om det er blitt overfort. Og, hvis jeg hadde latt betlaingen vente i 3 uker etter at jeg egentlig skulle betalt, ville jeg betalt så fort den lonningen min kom inn!!! Virkelig.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. desember 2008 #13 Skrevet 8. desember 2008 om jeg overfører og jeg har posten tar det ofte lenger tid. og posten overfører ikke i helger. så om hun overførte på fredag etter 12 blir det ikke registrert hos posten før 12 i dag og de bruker ofte litt tid på og stappe det inn på andres konto.
blåbæret Skrevet 8. desember 2008 #14 Skrevet 8. desember 2008 Skjønner godt at du er irritert, det hadde jeg vært også. Kanskje hun har noen pengeproblemer du ikke vet om? At du aldri får de pengene?
partyoffive Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 8. desember 2008 ok - takk for svar. Grunnen til at i utgangspunktet er litt irritert er at vi avtalte en pris og en dag hvor hun skulle kjope setet. Hun fortalte meg ikke for ETTER hun stod med setet i armene at hun ikke kunne betale pfor om 3 uker. DET synes jeg var frekt. Da kunne jeg jo ikke ta setet tilbake heller. Hun jobber tross alt i mine barns bhg. Vil ikke ha vondt blod liksom. Men når da de 3 ukene har gått, ville jeg vært veeeldig kin på og betale de pengene s9 fort som mulig om det var meg ihvertfall.
mamma i vest :) Skrevet 8. desember 2008 #16 Skrevet 8. desember 2008 Støtter deg her partyoffive! Både ang at setet+base for 1500 er rimelig og at pengene ikkje burde la vente på seg
partyoffive Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #17 Skrevet 8. desember 2008 Ja det er dette jeg begynner og lure på da....Jeg har jo gitt henne flere andre ting også. Babybjorn, ulldress + div. andre klær - gratis! Men hun jobber jo i bhg og må jo se meg ganske ofte, så hun burde jo finne en losning ellers blir dette ukomfortabelt for oss begge. Lesson learned: Ikke selg ting til venner el kjente! Jeg skulle ha solgt den på Finn.
~sjiraff~ Skrevet 8. desember 2008 #18 Skrevet 8. desember 2008 Kjipt! Men noen nettbanker er trege med overføring av penger. Altså hvis hun betale i helga så blir det først gjort i løpet av dagen i dag. Tror jeg hadde ventet ett par dager før jeg etterlyste pengene. Ang. prisen på setet synes jeg ikke det var overpriset i det hele tatt. Jeg solgte vårt for 1200, og da kjøpte jeg setet til 999 (noe kjøper visste) + basen fpr 1599. Kjøper var stråelende fornøyd! Og til dere som synes HI tok blodpris for setet: Det er markedet som bestemmer pris!! Om man ikke vil betale gitt pris for noe så pruter man eller lar være å kjøpe.
partyoffive Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #19 Skrevet 8. desember 2008 Takk til 'blåbæret' og 'cec23' !!! En stund her begynte jeg og fole meg som om jeg var den som var ufin her. Jeg skulle bare latt henne ordne seg selv, og solgt setet på Finn. Tenkte jeg kunne hjelpe henne litt jeg da, men....nå har jeg lært. Selv har vi alltid hatt venner og arve litt fra, klær & babyutstyr, og for oss har det betydd utrolig mye! Seps. de forste årene. vet hun ikke hadde noen og arve fra.
partyoffive Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #20 Skrevet 8. desember 2008 Takk 'sjiraff<3'! Vi kjopte setet for 1599,- og base/isofix for 1599,-. Det var ingen kampanje akkurat når vi kjopte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå