Gå til innhold

Fortere andpusten ved trening


optimist77

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er 9 uker på vei idag, og formen min føles bra. Eneste jeg merker er at brystene mine føles større og tyngre og at brystvortene er ømme. Siden jeg føler meg i form, og har trent jevnt og trutt bestandig, så er dette noen jeg også opprettholder nå, så lenge jeg føler meg komfortabel med det. Det jeg har lagt merke til, er at jeg blir mye fortere andpusten nå enn tidligere, og presse meg, det gjør jeg ikke for enhver pris nå. Noen andre som har det på samme måten ? Merker dette godt hvis jeg løper på tredemølle eller trener aerobic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes kjent ut du.

 

Grunnen er at vi øker blodvolum, men ikke antall blodceller slik at musklene får ikke like mye oksygen som fører til samme reaksjon som om vi var i dårligere form.

 

Bra du trener, det skal du bare fortsette med hele veien...moderiser etterhvert, men det skjer jo naturlig. Er ikke lett å løpe med en stor mage, presset nedover mot bekkenet blir større etterhvert kan jeg love :)

 

Men aerobic, step, spinn, elipse og styrketrening fungerer godt heile veien og er bare deilig. Det hjalp meg veldig at jeg trente hele veien med jenta jeg fikk for 15 mnd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huffameg....jeg blir anpusten av å gå opp trappa her hjemme....oojoj...har blitt d i flere uker nå...

Må kanskje få på treningskoa å trene litt så snart kvalmen har lagt seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...