monika 3+1 i magen:) Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 hører mye om det, men aner ikke hva det er...?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Lege/jm tar tak rundt mormunnen og "røsker løs" for å vide ut åpningen litt. Forbanna vondt spør du meg ;o)
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 jordmor eller lege tar fingrene inn i skjeden og stikker en finger inn i livmorhalsen og prøver å åpne den på et vis, ved å dra/tøye i livmorhalsen/mormunnen. Det kan være ganske vondt om man ikke er moden/ har en hard og lukket livmortapp. Er Livmortappen myk, er det lettere å tøye den (strippe) De gjør det for å få fortgang på modningen, for at fødselen/åpningsfasen skal bli lettere/kortere og for at fødselen skal komme igang (men kan gå ukesvis fra første stripping til fødselen starter likevel) (glemte å poste innlegget, nå har du sikkert fått svar allerede)
monika 3+1 i magen:) Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2008 når kan de gjøre det?? er det når termin er like rundt hjørnet? eller er det ingen som gjør det før en er moden??
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Gjorde det på meg rundt termin og litt over. Trenger ikke være moden for at de skal gjøre det (jeg hadde 1-2cm åpning, men var ikke moden) men som hu over sa så gjør det nok vondere når man ikke er helt klar. På det drømmefødselsprogrammet i går forklarte forøvrig han ene fødselslegen godt hvordan det ble gjort - det var for å løsne mellom fosterhinnen og livmoren (? husker kanskje feil) slik at det ble noe hormoner produsert som visstnok skulle sette fortgang i denne prosessen. Vet ikke om det "alltid" gjør det da jeg først kom i fødsel mange dager etter at jeg ble strippet siste gangen.
Underveis --> Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 Sitert fra "På vei" av Gro Nylander "En finger føres inn gjennom livmorhalsen og varsomt løsner forsterhinnen fra livmorveggen fra innsiden, akkurat rundt åpningen." "Slik stripping stimulerer livmoren og har en vitenskapelig bevsit effekt. Det reduserer risikoen for at du må settes i gang med kur." "Stripping må ikke gjøres før man er godt over termin. Dersom det strippes for tidlig, fører det ofte bare til ubehagelige "maserier" som ikke gjør nytte for seg. Dette må bare gjøres av fødselslege eller jordmor, det kan nemlig ligge blodårer i veien."
lillebøllaspringmadrass Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 jeg fikk jordmor til å strippe meg en uke før ULtermin sist.. for jeg hadde gått i 3 dager med modningsrier.. synes det var ganske så slitsomt.. hu strippa meg.. også litt sex med mannen senere.. også var det i gang. Jeg kjente det nesten ikke så jeg var nok ganske så moden allerede..!
lillebøllaspringmadrass Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 hahahaha.. det var strippinga jeg nesten ikke kjente, ikke sexen altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå